افشای پرونده سدخواری در جنوب تهران - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
افشای پرونده سدخواری در جنوب تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی، این ماهنامه با گزارشگری سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار و سردبیر در چند شماره پیاپی به پرونده بزرگ فساد در شرکت دامگستر پرداخت.

بیشتر بخوانید:

فیلم | تشویش اذهان عمومی نماینده تهران و حمایت از متخلفان مجتمع «دامگستر»

حمایت خبرنگار ایلنا از متخلفان «دامگستر» | انتشار خبر در BBC فارسی!

پرونده ۵۰ هزار میلیاردتومانی «دامگستر» | اطلاعات جنوب همچنان در حال تحقیق است!

فیلم | قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در مجتمع «دامگستر» تحت فشارهای سیاسی

آغاز تخریب ها و فشار سیاسی یک نماینده مجلس؟!

حالا در جدیدترین شماره خود به موضوع دیگری از این پرونده اشاره کرده است:

متنی از روزنامه اطلاعات به تاریخ ۱۳۶۹/۰۶/۱۲ که در آن حمید علمی مدیرکل وقت اداره کل کشاورزی استان تهران اعلام کرده که سد فشافویه که برای ساخت آن ۷۰۰ میلیون ریال برآورد هزینه و از سال ۱۳۶۶ عملیات احداث آن شروع شده، تاکنون ۹۰ درصد آن با هزینه کرد ۵۰۰ میلیون ریال ساخته و مابقی اعتبار طرح هم تامین و تا دو ماه آینده یعنی حداکثر تا آبان سال ۱۳۶۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

البته احیاء منطقه و آبرسانی به سه هزار هکتار از اراضی لم یزرع منطقه فشافویه و ۲۳ روستای پایین سد هم به عنوان برخی از اهداف طرح، قید شده است. حالا در طول زمان چه بلایی سر این طرح ملی می‌آید؛ همانطور که قبلاً اشاره و افشا شد، پس از زد و بند مدیران دولتی با آقای نجفیان، (مدیر وقت دامگستر) حاکمیت و مالکیت مجتمع دامپروری دامگستر طی سال ۱۳۸۸ در اختیار آقای نجفیان قرار می گیرد و او با این ادعا که سد فشافویه در اراضی تحت مالکیت او واقع شده است.

به هر حال او مالک بی منازعه سد، آب پشت سد و حتی بستر رودخانه و بستر اراضی سد شده و نه تنها حقآبه روستاهای پایین سد را تصاحب و آنها را به ورطه نابودی کشاند بلکه آب که نعمتی الهی است، ابزار نجفیان برای اعمال قدرت می شود.

ابزاری که به نوعی هر دامدار کوچکترین مقاومتی در مقابل اوامر ملوکانه او داشت، آب را به روی آن واحد دامداری که نیاز بسیار مبرم دام می باشد قطع و بدین ترتیب مخالفین خود را به زانو در بیاورد. آب پشت سد به نام دریاچه فشافویه بعنوان مجموعه ورزشی آب اسکی فشافویه و محل ورزش های آبی مرفهین می‌شود.

در حالی که مجوز تغییر کاربری آن شفاف نیست. اما ماجرا طبق نقشه های نجفیان پیش نمی رود و هر چند که دستگاه های متولی با سکوت خود، اقدامات سوء نجفیان را تایید و حمایت می کنند اما بالاخره دست غیب الهی از آستین بیرون آمده و با اخذ سند تک برگ برای کل بستر رودخانه، بستر پشت سد و خود سد به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و ابطال مجوز ورزش های آبی دریاچه فشافویه(البته با روندی بسیار دشوار)، رخ می‌دهد و رویای فرمانروایی هم ناتمام باقی مانده و داغی دیگر بر دل نجفیان و خوش نشین های پایتخت می نشیند.

جالب اینکه در حال حاضر شبکه فساد با طرح دادخواست حقوقی در دادگاه بخش فشافویه فریاد می کشد؛ سد ما رو پس بدید.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد