فریاد اعتراض از اتاق شیشه ای جام جم! - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
فریاد اعتراض از اتاق شیشه ای جام جم!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی، نامه گروهی از خبرنگاران و کارکنان معاونت سیاسی صدا و سیما و انتشار آن در سایت خبری جامعه خبر به سردبیری سید هادی کسایی زاده موجب شد تا گزارش کوتاهی از این رخداد در ماهنامه میدان آزادی منتشر شود.

14 شهریور ماه 1402 نامه ای سرگشاده به رهبرانقلاب از سوی جمعی از کارکنان و خبرنگاران معاونت سیاسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی به دست سید هادی کسایی زاده (روزنامه نگار) رسید و این نامه رسما در سایت خبری جامعه خبرمنتشر شد.

در بخشی از این نامه آمده است: با انتصاب جبلی بعنوان رئیس سازمان و انتصاب جلیلی بعنوان قائم مقام و علیرضا خدابخشی بعنوان معاون سیاسی (از بستگان آقای جلیلی و رستوران دار سابق) جز ادبیات زننده، متروکه کردن طبقه چهارم ساختمان شیشه ای، نابود کردن باشگاه خبرنگاران جوان با آن همه هزینه و سابقه، کاهش کیفیت بخش های خبری رسانه ملی، نارضایتی کارکنان، گاف های بسیار در خروجی برنامه های خبری، کاهش نشاط و انگیزه کاری در معاونت، بی برنامه گی در آستانه انتخابات مجلس، تعطیلی شائبه دار و مشکوک مجله خبری، تیتر امشب، رو در رو، گزارش هفتگی و نگاه یک از برنامه های خبری سیما، فعالیت و حضور افرادی خارج از سازمان در تحریریه، حضور سردبیران و دبیرانی بدون سواد و تجربه کافی در میزهای اقتصادی و دفاعی تحریریه خبر، به حاشیه راندن خبرنگاران حرفه ای سیما، حذف برنامه خبری هشتک ها و روایت ها که دست رسانه های معاند را رو می کرد، حذف شبکه «مردم خبر» در فضای مجازی، کمرنگ شدن پیگیری شعار سال در بخش های خبری، جایگزینی کمیت به جای کیفیت در کار و تببعیض در پرداخت دستمزدها و حقوق ها به آن اشاره شده است.

البته تیم خدابخشی پس از انتشار این خبر آرام نگرفت و از طریق برخی هوادارانش مثل ی-س طی تماسی با سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار و تماس از سوی شبکه خبر برای حضور کسایی زاده در برنامه زنده تلویزیونی قصد داشتند سر از کار او درآوردند و به نوعی از اسامی امضاکنندگان نامه به رهبرانقلاب مطلع شوند. جالب تر آنکه آنها هم خطاب به رهبرانقلاب بیانیه یا همان نامه ای مرقوم کردند.

تیم جبلی، جلیلی وخدابخشی در این بیانیه با ذکر بی نام و نشان بودن نامه به رهبرانقلاب قصد داشتند بی هویت بودن آن را نشان دهند در حالی که هر کودکی می داند که معمولا در چنین نامه هایی اسامی منتشر نمی شود بلکه نفس نامه و اهمیت و محتوای آن ارزش دارد.

اگر این نامه دروغ و کذب بود می توانستید تکذیب یا افشاکنید اما به جای پاسخ اصل نامه را زیر سوال بردید! در ضمن چرا خودتان در بیانیه و نامه که در فضای مجازی منتشر کردید نام و نشان و امضاء ندارد؟ ترسیدید؟ چرا در نشست خبری اعلام نکردید؟

اگر اوضاع بر وفق مراد است چرا باید مدیر پخش خبر رسانه ملی محل کارش را ترک کند و برود؟ که آن را هم باز فقط خودم (کسایی زاده) منتشر کردم. در بیانیه حامیان خدابخشی و دوستان آمده است تحولات ساخت و ساز و تخریب را انجام دادیم چون ساختمان شبکه خبر اجاره ای بود و می خواستیم جابجا کنیم؟! مگر ساختمان شبکه خبرخارج از سازمان است؟

چطور ملک خودتان را خودتان اجاره کردید؟ نکته دیگر آنکه آقایان مدعی حرفه ای شدن بخش های خبری شدند در حالی که ساخت و خانه های 25 متری در تهران از آنتن رسانه ملی بیرون آمد که شورای شهرتهران تکذیب کرد اما روزنامه فرهیختگان و سایت روزپلاس منبع خبر را بخش خبری ساعت 14 عنوان کردند.

این فاجعه است. یا در خبر حمله تروریستی به شاهچراغ (ع) بخش خبری 20:30 به نقل از بی بی سی این اقدام را کار داعش اعلام می کند در حالی که اصلا بی بی سی چنین خبری منتشر نکرده است! بعد مشخص می شود که خبر حادثه اول را اشتباه مشاهده کرده اند.

در بخشی از بیانیه‌ ادعا شده که خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان بر خلاف دوره گذشته که فقط گزارش‌هایشان در حاشیه بخش خبری ۱۹ پخش می‌شد الان فرصت پیدا کرده تا گزارش‌هایشان به شکلی حرفه‌ای در سایر بخش‌های خبری پخش شود.

در حالی که همه می دانند گزارش‌های بچه‌های باشگاه علاوه بر مجله خبری در شبکه خبر و بخش خبری ۲۲ و خبر20:30 و دیگر بخش‌های خبری هم با لوگو باشگاه پخش می شد. خلاصه کلام آقای وحیدجلیلی که چهارسال قبل در تعبیری تند، روسای سابق سازمان صداوسیما همراه با معاون دفتر رهبری؛ آقای حسین محمدی را « گروه خشن» لقب داده بود امروز خودش به گروه نابودگر تبدیل شده است.

رسانه ملی ملک آبا و اجدادشما نیست و شخص رهبرانقلاب هم بارها در سخنرانی های خود نقد بر رسانه ملی را قبول داشتند. به اعتقاد من خواسته یا ناخواسته تفکردشمن وارد رسانه ملی شده و دشمن همان نفس آدمی است که اجازه تصمیم درست نمی دهد و خطاها را تزئین می کند و این ضربه به کشور می زند.

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد