کشتارشبانه 70 گاو شیرده آبستن توسط مامور دولت! - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کشتارشبانه 70 گاو شیرده آبستن توسط مامور دولت!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی، سید هادی کسایی زاده در این ماهنامه در یک گزارش خبری ویژه از سلاخی کردن 70 گاو شیرده آبستن از سوی اداره دامپزشکی شهرستان ری برخلاف حکم قاضی و دیوان عدالت اداری و سرپیچی از قانون خبرداده است.

ماجرای دامداری خانوادگی علی صفی نیا در حسن آبادفشافویه هم داستان و راستانی عجیب و غریب دارد که شاید برای مسئولان و مردم جالب باشد. سال 1386 صاحب گاوداری به دفتر یک وکیل مراجعه می کند و می گوید سازمان اوقاف (اداره شهرستان ری) در زمین کشاورزی او امامزاده ای علم کرده و برایش گنبد و بارگاهی ایجاد کرده است.

وکیل پرونده را پیگیری می کندو پس از سالها و رسانه ای شدن آن از سوی سید هادی کسایی زاده (روزنامه نگار) بالاخره جعلی بودن امامزاده ثابت و دستور تخریب آن صادر می‌شود. حالا داستان دیگری برای این دامدار رخ داده که جای تامل دارد.

ماجرا از این قرار است که اداره دامپزشکی شهرستان ری پس از بازدید میدانی از دامداری آقای صفی نیا اعلام می کند که تعداد 70 راس گاو شیرده این دامدار مبتلا به بیماری بروسلوز( تب مالت) هستند و باید امحاء (ذبح و نابود) شوند.

از آنجائیکه صاحبان این دامداری اغلب دامپزشک بودند سوال می کنند که معمولا برای تشخیص تب مالت نیاز به آزمایش شیردام است و پزشکی قانونی از طریق خون دام ها به این تشخیص رسیده است و جای سوال دارد؟!

خلاصه دامپزشکی اصرار بر نابودی دام ها دارد و دستور امحا را صادر می کند. صاحبان دامداری هم به دادگاه حسن آباد مراجعه می کنند و کارشناسان رسمی دادگستری تائید می کنند که گاوها هیچ بیماری ندارند و سالم هستند اما باز هم دامپزشکی اصرار بر بیماری گاوها دارد.

صاحب گاوداری با مراجعه به دیوان عدالت اداری از اداره دامپزشکی شهرستان ری طی شماره دادنامه 268289 (شعبه 45 بدوی) شکایت می کند و دستور موقت می گیرند تا فعلا امحاء دامها رخ ندهد و مدارک و مستندات مستدل مبنی بر بیماری دام ها ارائه شود.

صاحب دامداری با حکم دیوان عدالت اداری به شعبه 101 دادگاه فشافویه مراجعه می کند و این شعبه هم نامه ای به اداره دامپزشکی شهرستان ری می زند که تا تعیین وتکلیف شکایت فعلا اقدامی برای امحای دام ها انجام نشود.

اما اداره دامپزشکی شهرستان ری در اقدامی غیراخلاقی با دور زدن مقامات قضایی و با هماهنگی قاضی کشیک و نیروی انتظامی حسن آباد اقدام به بردن دامها به کشتارگاهی در اسلامشهر کرده و گاوها را ذبح می کنند و حدود چندین میلیارد تومان به دامدار ضرر وارد می کند.

مصطفی ترک همدانی وکیل این پرونده در گفتگو با میدان آزادی می گوید: بر اساس دستور قاضی، اداره دامپزشکی حق امحاء نداشته است و طبق قانون مسئول مربوطه باید ضرر و زیان بدهد و از خدمت منفصل شود. ترک همدانی می‌گوید: 18 میلیارد تومان ارزش ریالی گاوهای شیرده بوده که اقتصاد کشور را در حوزه لبنیات تامین می کرد.

و این اقدام غیرقانونی ضرر جبران ناپذیری به چرخه لبنیات وارد می کند. حالا هم گوشت این گاوها خوراک کارخانه‌های سوسیس و کالباس می شود. در حکم دیوان آمده است: بر اساس ماده39قانون مرقوم،طرفین شکایت پس از ابلاغ دستور موقت، مکلف به اجرای سریع وکامل مفادآن خواهند بود و متخلف یا متخلفین به انفصال ازخدمت به مدت شش ماه تا یک سال و جبران خسارات وارده محکوم خواهند شد.

قرار صادره
قطعی و غیرقابل تجدیدنظرخواهی است. حالا باید منتظر برکناری مدیر دامپزشکی شهرستان و تامین خسارت مادی و معنوی او باشیم.

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد