یادداشت سردبیر | آقای وزیر؛ «قلم مقدس» نداریم! آنها در تراز انقلاب نیستند - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
یادداشت سردبیر | آقای وزیر؛ «قلم مقدس» نداریم! آنها در تراز انقلاب نیستند

پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی | سید هادی کسایی زاده: جناب آقای وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، از این یادداشت ناراحت نشوید. وقتی تصویر و خبر اعطای قلم مقدس و خبرنگاران تراز انقلاب را مشاهده کردم بسیار متاثر شدم.

چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول 45 سال انقلاب هیچ ساز و کار حرفه‌ای و عدالت محوری در تشخیص خبرنگاران حرفه ای و غیرحرفه‌ای نداشته است.

به نظر می رسد از دیدگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگار در تراز انقلاب شخصی است که ذوب در ولایت باشد و دستورات سردبیر حکومتی و دولتی را مو به مو اطاعت کند و یا خودش تبحری در سانسور مردم داشته باشد.

در حالی که مولفه هایی مانند مبارزه با فساد، جریان سازی فرهنگی و اجتماعی به فراخور دغدغه های جامعه، شفافیت و صداقت، شجاعت بیان، تلاش در جهت تنویر افکار عمومی، استقلال قلم، تخصص و آگاهی، تحقیق و بررسی و ایمان به خدا در این مولفه ها کمتر مشاهده می شود.

من نمی خواستم این موضوع را بیان کنم اما مجبورم کردید که بگویم همین فردی که برایش گرامیداشت برگزار کردید من که خبرنگار حرفه ای او بودم را به دلیل افشای فساد بزرگ پرونده بیمه و معاون اول رئیس جمهور از خبرگزاری اخراج کرد و حالا خبرنگار تراز انقلاب شده است.

این چیزها برای من روزنامه نگار درد است و باید مردم بدانند. من بارها برای همین وزارت فرهنگ و ارشاد برنامه و طرح نوشتم و حتی به حضرتعالی هم دادم و شما دستور دادید اما اجرا نشد. انگار نمی خواهند خبرنگاران حرفه ای از برخی خبرنگاران خاص دولتی و حکومتی تمیز شوند.

آنقدر تبعیض دیدیم که رانت حضور خبرنگاران خاص به بازی های جام جهانی و اخذ طرح ترافیک و غیره یک شوخی تلخ محسوب می شود. خبرنگار در تراز انقلاب خبرنگاری است که با هزینه شخصی خود از جان و مال و خانواده اش عبور می کند تا فسادی را برملا کند یا فریاد گروهی ستم دیده و ظلم کشیده را به گوش مسئولان برساند.

خبرنگارانی که با هزینه شخصی خودشان رسانه های آزاد خود را رهبری می کنند و هر روز صبح که از خواب بیدار می شوند این دغدغه را دارند که برای دفاع در دادگاه چه لایحه دفاعی تنظیم کنند. خبرنگارانی که سالانه برای انتشار اخبار درست با شکایت مسئولان بازداشت و زندانی می شوند و یا در دادگاه مطبوعات به جزای نقدی 20 تا 30 میلیونی محکوم می شوند. بدون آنکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آن خبر داشته باشد و بخواهد از آنها حمایت کند.

آقای وزیر؛ من این خبرنگاران را می شناسم اما افرادی مانند حسین شریعتمداری و سایرین را نمی شناسم. این اقدام شما توهین به تمام خبرنگارانی بود که شب ها با استرس و دغدغه دادگاه می خوابند. آنهایی که برای گرفتن یک مجوز از ارشاد باید هر روز التماس و خواهش کنند و با آنها بازی گروکشی راه می اندازند. آقای وزیر؛ قلم مقدس نداریم. ما هرچه بدبختی در کشور داریم برای همین مقدس نمایی هاست. اتفاقا برخی هیچ وقت به قلمشان متعهد نیستند بلکه نانش را می خورند.

 

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد