فیلم | گاف گاوی | سه نخبه دامدار در انفرادی زندان اوین! - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
فیلم | گاف گاوی | سه نخبه دامدار در انفرادی زندان اوین!

 

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی| سید هادی کسایی زاده| ماجرا از این قرار است که اداره دامپزشکی شهرستان ری پس از بازدید میدانی از دامداری آقای صفی نیا (واقع در حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری) اعلام می کند که تعداد ۷۰ راس گاو شیرده این دامداری مبتلا به بیماری بروسلوز( تب مالت) بوده و باید امحاء (ذبح و نابود) شوند.

از آنجائیکه مدیر این دامداری خودش دامپزشک است به این اقدام دامپزشکی مشکوک می شود و در دادگاه بخش فشافویه طرح شکایت می کند و مدعی می شود که گاو ها سالم هستند. با این حال دامپزشکی اصرار بر نابودی دام‌ها دارد و دستور امحاء را صادر می کند.

اما صاحب گاوداری با مراجعه به دیوان عدالت اداری از اداره دامپزشکی شهرستان ری طی شماره دادنامه ۲۶۸۲۸۹ (شعبه ۴۵ بدوی) شکایت می کند و دستور موقت می گیرد تا فعلا امحاء دامها رخ ندهد تا مدارک و مستندات مستدل مبنی بر بیماری دام ها ارائه شود. مدیر دامداری صفی‌نیا با حکم دیوان عدالت اداری به شعبه ۱۰۱ دادگاه فشافویه مراجعه می کند و این شعبه هم نامه ای به اداره دامپزشکی شهرستان ری مرقوم می کند که تا تعیین وتکلیف شکایت فعلا اقدامی برای امحای دام ها انجام نشود.

اما اداره دامپزشکی شهرستان ری در اقدامی غیراخلاقی و غیرقانونی با دور زدن مقامات قضایی و با هماهنگی نیروی انتظامی حسن آباد فشافویه اقدام به بردن دام ها به کشتارگاهی در اسلامشهر کرده و گاوها را ذبح می کنند و حدود 18 میلیارد تومان به دامدار ضرر وارد می کند.

ماهنامه میدان آزادی با گزارش سید هادی کسایی زاده این پرونده را رسانه می کند و پس از مدتی از دفتر فردی به نام افشین سهراب خان (رئیس اداره بازرسی استان تهران) با کسایی زاده مدیرمسئول ماهنامه میدان آزادی تماس حاصل می شود و او را به این سازمان در میدان امام خمینی تهران دعوت می کنند. آنها به کسایی زاده گفتند که این گزارش دروغ است و اصل ماجرا چیز دیگری است و گاوها واقعا تب مالت داشتند و گزارش آزمایشگاه رازی اعتباری ندارد.

سهراب خان که روی مبل میهمان در اتاقش تکیه زده بود پایش را روی پای دیگر می اندازد و خطاب به روزنامه نگار می گوید: متاهل هستی؟ حاضر هستی همسر و فرزندانت از شیر تولیدی این دامداری استفاده کنند؟ کسایی زاده در پاسخ سکوت می کند و حرفی نمی زند اما در پاسخ به رئیس اداره بازرسی استان تهران می گوید: اصل بر حقیقت گویی است. رسالت خبرنگار بیان حقایق و نورپردازی بر زوایای تاریک مدیریت مسئولان و فساد است.

لذا شما مستندات خود را ارائه کنید تا در شماره بعد دروغگویی ها را افشا کنم و اگر اثبات شود این دامداری و آقای وکیل اظهارات خلاف واقع داشتند خودم هم شاکی پرونده خواهم شد.

برای همین تلفن همراه آقای سهراب خان را می گیرد و ایشان هم شماره خبرنگار را می گیرند. پس از مدت 30 روز هیچ مستنداتی از سوی اداره بازرسی استان تهران به ماهنامه میدان آزادی ارائه نمی شود و مدیرمسئول ماهنامه میدان آزادی شخصا به دامداری برادران صفی نیا در فشافویه مراجعه می کند تا آخرین وضعیت پرونده را جویا شود.

برادران صفی نیا و مصطفی ترک همدانی وکیل آنها علی رغم فشارها و حاشیه ها حاضر می شوند مقابل دوربین این روزنامه نگار قراربگیرند تا اظهارات آنها ثبت و ضبط شود.

دکتر علی صفی نیا مدیردامداری گفتگو با کسایی زاده گفت: قدمت این دامداری و زمین کشاورزی به بیش از 50 سال می رسد و امروز با 700 راس دام توانسته‌ایم به تولید روزانه 10 تن شیر برسیم. اما روایت تلخ این دامداری غصه دارد است. صبح روز 30 شهریورماه 1402 وقتی وارد دامداری شدم گزارش شد که شب قبل اداره دامپزشکی با ورود به این مجتمع 80 راس دام من را خارج کرده و در کشتارگاه سلاخی کردند. گاوهایی که تعداد زیادی از آنها 9 ماهه و 6 ماهه آبستن بودند و زمان وضع حمل آنها بود.

این را هم باید بگویم که سال قبل هم چنین ادعایی شد که اثبات کردم گاوهای من باکتری بروسلوز ندارند. اما پس از یک سال دوباره چنین اتهامی به ما وارد شد و تمام مستندات و احکام دادگاه موجود است.

مصطفی ترک همدانی وکیل دامداری صفی نیا هم در گفتگو با میدان آزادی گفت: این پرونده از بهمن سال 1401 تشکیل شد لذا از مرجع قضایی تقاضای تامین دلیل کردیم و با دستور مرجع قضایی کارشناس رسمی دادگستری نمونه هایی از دام‌هایی که ادعا شده بیماری تب مالت دارند اخذ به آزمایشگاه دولتی و مرجع ارسال شد.

پس از مدتی آزمایشگاه دولتی رازی رسما اعلام کرد که این دام ها بیمار نیستند. این گزارش وارد پرونده شد و رئیس دادگاه با توجه به اصرار اداره دامپزشکی و انکار ما نسبت به گزارش آزمایشگاه مشکوک شد و اعلام کرد که باید کارشناسان رسمی دادگستری مورد وثوق دادگاه و قاضی پرونده باشند. دوباره کارشناسان رسمی مورد وثوق دادگاه اقدام به نمونه برداری کردند و بازهم آزمایشگاه رسمی دولتی اعلام کرد که دام ها سالم هستند.

پس از رای دادگاه، در نهایت ما درخواست ابطال دستور اداری کشتار دام ها را از دیوان عدالت اداری خواستار شدیم و شعبه 45 دیوان در اردیبهشت 1402 اعلام کرد فعلا دام ها کشتار نشوند تا نتیجه مشخص شود. پس از اقدام کارشناسی طی حکمی قاضی دیوان عدالت دستور طرح شکایت ما از اداره دامپزشکی را صادر کرد.

همچنین شعبه 101 دادگاه فشافویه طی حکمی اعلام کرد که گاوداری صفی نیا دام آلوده ندارد و محصول آنها سالم است. وکیل دامداری صفی نیا گفت: مسئله اصلی اینجاست که ما حکم دستور موقت جلوگیری از کشتار دام ها را داشتیم پس چرا سازمان دامپزشکی اقدام به بردن آنها و کشتن گاوها کرد؟ مگر دستور قاضی در این کشور اعتباری ندارد؟ چرا باید ماموران دامپزشکی درب دامداری را نیمه شب بشکنند و با ورود غیرقانونی دام هایی که سالم هستند را به کشتارگاه ببرند؟

در ضمن ادعای آنها 70 راس دام بیمار است اما چرا 80 راس گاو را سلاخی کردند؟ و از همه دردناک تر سقط جنین 30 گوساله را هم در پی داشتند. از وکیل دامداری صفی نیا سوال کردیم که بنا بر ادعای سازمان بازرسی استان تهران آزمایشگاه رازی مرجع قانونی نیست و باید دامپزشکی تعیین کند شما پاسخی دارید؟ ترک همدانی گفت: ما تعیین نکردیم بلکه این آزمایشگاه را کارشناس رسمی دادگستری طبق پروتکل‌های قانونی تعیین کرد. حتی مکاتباتی در دامپزشکی است که باید آزمایشگاه دولتی باشد و رازی هم یگانه مرجع دولتی است.

کسایی زاده (روزنامه نگار) از وکیل سوال می کند: وقتی تمام اسناد و شواهد گواهی می دهد حق با دامدار است. آیا این اقدام دامپزشکی و ورود سازمان بازرسی استان تهران به این فقره دامداری می تواند اقدامی مشکوک یا رانتی و غیره باشد؟

ترک همدانی در پاسخ گفت: در این مورد هم شکایت کردیم. متهمان این پرونده که تعداد 7 نفر هستندسمت های بالایی در استان تهران دارند که پرونده در دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت مفتوح است و از قوه قضائیه می خواهیم پشت شعار حمایت از تولیدکنندگان ایرانی بیاستند.

وکیل دامداری صفی نیا گفت: طبق آیین نامه ها وقوانین کشتار دام آبستن حتی اگر بیمار هم باشند ممنوع است. همچنین کشتن دام سالم دیگری به طور عمد و ناقص کردن حیوان حلال گوشت به صورت عامدانه هم جرم است. البته دیوان عدالت اداری هم در رای که صادر کرده بود تاکید داشت که اگر اقدامی غیرقانونی رخ دهد باید مسئولان آن انفصال از خدمت شوند. ترک همدانی از مجموعه دادگاه حسن آباد فشافویه تشکر کرد که در این پرونده با دقت رسیدگی کرد و تسلیم سفارشات نشد.

نکته دیگر آنکه پس از پایان این مصاحبه به درخواست سید هادی کسایی زاده یک گالن 10 لیتری شیرگاو این دامداری به خبرنگار داده می شود و کسایی زاده بدون جوشاندن شیر به تعداد 15 نفر از اعضای خانواده خود می دهد اما آنها دچار بیماری نشدند. چرا؟ چون وقتی یک روزنامه نگار با دامداری که 50 سال کارش همین است و مدرک دانشگاهی دکترای دامپزشکی دارد سایر اعضای این دامداری (علی صفی نیا کارشناس ارشد مدیریت، امیرمهدی صفی نیا دکترای مدیریت بازرگانی، محمد صفی نیا دندانپزشک و افسانه صفی نیا بیولوژیست) از افراد تحصیلکرده هستند ادعا و اظهارات آنها مستند، مستدل و قابل اعتماد تر است.

بی اعتمادی بر اساس اسناد و مدارک در 20 سال اخیر بیشتر از سوی برخی مسئولان کشور بوده که می توان به پرونده های بزرگ سالهای قبل مانند فساد دادستان تهران(سعید مرتضوی)، فساد مدیران بانک های دولتی(ملت، ملی، صادرات، سرمایه و …)، فساد معاون اول رئیس جمهور(محمدرضا رحیمی)، فساد برخی قضات، فساد برخی نمایندگان مجلس، اکبر طبری، مدیر خودرو، رئیس اداره اطلاعات مازندران، رئیس بانک مرکزی و غیره اشاره کرد.

بخشی از این گزارش که بسیار دردآور بود آنکه با فشارهای افراد ذینفوذ در این پرونده برادران صفی نیا به مدت 15 روز بعنوان متهم امنیتی در انفرادی زندان اوین بازداشت بودند که حتی به گفته برادران صفی نیا بازجوها متعجب شدند که این نخبه ها که سرمایه و زندگی خود را به جای دلالی وارد تولید کرده اند برای چه به این بند منتقل شدند؟

خانواده صفی نیا تاکید داشتند که این بخش از گفته هایشان منتشر نشود اما دقیقا ما به همین بخش توجه ویژه ای خواهیم داشت تا شخص رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی مطالعه و مطالبه کنند که آیا انفرادی زندانی اوین برای برخی یک ابزار برای ایجاد یک شهروند درست و شهروندی متهم و مجرم است یا جای جاسوسان، افراد ضدانقلاب و ضدامنیت کشور؟ لذا لازم است تا مسئولان عالی رتبه قوه قضائیه و دولت ورود کنند.

یک      دو      سه     چهار     پنج   شش    هفت

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد