آیا آنها موافق فساد هستند؟ - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آیا آنها موافق فساد هستند؟

به پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی ۱۷ مرداد ۱۴۰۲، هادی حسین خانی بخشدار حسن آباد فشافویه بر اساس دستور جهادکشاورزی و حکم قاضی جهت قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز به همراه جبرائیل برادری مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران، نماینده دادگاه و با حمایت و پشتیبانی فرماندهی انتظامی شهرستان ری واداره اطلاعات جنوب تهران ساعت ۴ صبح با تجهیزات کامل وارد مجتمع دامپروری دامگستر شد.

سید‌ هادی کسایی زاده خبرنگار حاضر در این عملیات می گوید: حضور تیم عملیات ویژه پلیس تهران نشان می داد که ماجرا جدی است. آنچه که من شنیدم از شب قبل گروهی قمه به دست قصد جلوگیری از اجرای احکام را داشتند که با ورود نیروی انتظامی پراکنده شدند. تخریب ها یک به یک انجام شد و صاحبان زمین‌ها و املاک غیرمجاز همچنان در خواب ناز بودند.

حدود ساعت های ۸ سر و کله برخی از آنها پیدا شد و با داد و فریاد قصد برهم زدن و توقف کار را داشتند. تماس های این افراد با مافیای ساخت و ساز در دامگستر به برخی مسئولان یقه سفید رسید و تماس های تلفنی با مدیرکل جهادکشاورزی استان از وزارتخانه تا مجلس مشهود بود.

در میانه راه حتی مسئولان ناگهان غیب شدند و وقتی پرس و جو کردم شنیدم جلسه ویژه امنیتی برای عملیات تشکیل شده و فشارهای سیاسی برای توقف کار شنیده می شد.

با گوش خودم شنیدم که سفارش ویژه ای از سوی روح‌الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی برای توقف تخریب ها شده و او به وزارتخانه فشارآورده است. من به سرعت این موضوع را توئیت کردم و برای همه مسئولان ارسال کردم تا مشاهده کنند.

بالاخره مسئولان شهرستان ری با حمایت سربازان گمنام امام زمان(عج) و سپاه بر ادامه تخریب ها رای دادند و عملیات ادامه یافت. ساعت حدود ۴ عصر خبرنگار خبرگزاری ایلنا در محل حاضر شد و با دو نفر از متخلفان که دیوار آنها تخریب شده بود به صورت رپورتاژی و حمایتی مصاحبه و منتشر کرد. دقایقی بعد ایزدخواه در داخل صحن علنی مجلس برای دلخوشی متخلفانی که دست به دامن او شده بودند فیلمی را پخش کرد که سراسر کذب یا ضد و نقیض بود.

در پاسخ به اظهارات این نماینده مجلس در خبری نوشتم: جنابعالی در اظهاراتتان تلویحا فرمودید چون کشور شیرنیاز دارد پس دامداری غیرقانونی می توانیم داشته باشیم. آیا این اظهارات درست است؟

نماینده مردم پایتخت ایران هستید و قابل احترام اما با مدرک تحصیلی دکترای تکنولوژی نمی شود در مورد جزئیات تخصصی دامداری و دامپروری اظهارنظر کارشناسی داد. جنابعالی در گفته‌های خود می فرمائید که قرار بود این شرکت به صورت تعاونی اداره شود.

حرف رسانه هم همین است اما تعاونی نشد و تبدیل به سهامی خاص شد. (آیا تفاوت آنها را می دانید؟) در ادامه نوشتم: همچنین در گفته های شما بیان شده که هم اکنون در این مجتمع ۲۰۰ واحد دامداری فعال است و روزانه ۷۰۰ تن شیرتولید می کند و ۳۵۰۰ کارگر دارد که سالانه ۱۵۰ هزارتن گوشت گوساله راهی بازار می کنند.

البته قطعا وزارت جهادکشاورزی منبع رسمی تری برای بیان آمارهاست. چراکه طبق آمارهای رسمی جهاد، در این مجتمع ۱۶۰ واحد فعال است و این میزان شیر تولیدی هم نادرست است. نکته دیگر آنکه در این مجتمع گاو شیری پرورش داده می شود و خبری از گاو پرواری نیست که شما از تولید گوشت سخن به میان آوردید.

نکته جالب اینکه صدا و سیما هم نیم ساعتی دوربین به دست تخریب‌ها را تصویر گرفت اما به طرز وحشتناکی سانسور و پخش نشد. به تازگی هم فردی به نام (ر-ک) از زمین داران غیرقانونی این مجتمع فیلمی منتشر کرده و خواهان توقف قلع و قمع ها شده است.

در پاسخ باید گفت که اگر بخواهید به این دروغ پردازی ها و روش های متقلبانه ادامه دهید خواهیم گفت که شما و خاندانتان چه نقشی در دلالی زمین های دامگستر دارید و چند زمین از آقای نجفیان گرفتید. و چند میلیارد پول از شرکت نگین سبز بدون اطلاع سهامدار ها به عنوان قرض برداشتید و هنوز عودت ندادید.

در کنار این اظهارات شبنامه ای هم طراحی شده و در فضای مجازی به نفع دامداران زمین خوار منتشر شد که هیات مدیره دامگستر آن را تکذیب و روشنگری کرد. حالا علیرضا یزدیخواه در روزهای آخر نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دست به نامه شده تا به نوعی برای دلجویی از متخلفان مانع ادامه کار قلع و قمع شود.

انگار نه انگار روی این پرونده کار اطلاعاتی شده و قاضی دستور داده است. مگر آنها موافق فساد هستند؟ در این میان خبرگزاری ایلنا و سایت دولت بهار هم آتش بیار معرکه شده اند. حالا مهدی باب الحوائجی فرماندار جدید شهرستان ری باید ادامه تخریب ها را پیگیری کند. هنوز خبری مبنی بر دستور فرماندار صادر نشده و باید دید آیا سیاست و نفوذ می تواند فرماندار جدید ری را به زانو درآورد یا او یک مدیر ضدفساد و قانونمند است؟

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد