حمله شبانه به «بابک زنجانی» | دکل 4600 میلیاردی برای دولت بود نه «بابک» - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
حمله شبانه به «بابک زنجانی» | دکل 4600 میلیاردی برای دولت بود نه «بابک»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی، سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار در واکنش به اخبار هدایت شده با هدف پرت کردن حواس مردم از حقیقت و ریختن جرائم و فسادها بر سر بابک زنجانی گفت: بعنوان خبرنگاری که در دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی حضور داشت باید بگویم برخی حقایق گاهی منتشر نمی شود و گاهی هم منتشر شده اما خبرنگاران برای مطالعه دقیق تر به آن رجوع نمی کنند.

در مورد سوژه دکل های نفتی گم شده که فضای مجازی را تسخیر کرده باید بگویم که بابک زنجانی در سال 1388 یک دستگاه ریگ حفاری دریایی (دکل نفتی) به ارتش چین به ارزش 214 میلیون دلار ( حدود11 هزارمیلیاردتومان) سفارش داد که 145 میلیون دلار (7250 میلیون تومان) آن را به طور نقدی پرداخت کرد تا بتواند آن دستگاه نو و مورد نیاز را وارد کشور کند تا جایگزین ریگ های حفاری فرسوده با قدمت 40 ساله شود.

*قطر 75 برابر بیشتر دکل نفتی داشت/ ایران مجبور شد روزی 10 میلیارد تومان دکل اجاره کند

این اقدام بابک زنجانی در حالی بود که ایران و قطر در پارس جنوبی دارای مخزن مشترک نفت و گاز بودند و هرکشوری زودتر برای استخراج اقدام می کرد برگ برنده داشت. اما در آن زمان ایران فقط 16 ریگ دریایی داشت و قطر تعداد ریگ هایش 1211 عدد بود چراکه ایران شدیدا تحت نظارت تحریم های ظالمانه قرارداشت و نمی توانست رسما ریگ خریداری کند و همین موجب شده بود تا اقدام به اجاره ریگ از قرار روزانه 200 هزاردلار (10 میلیارد تومان) بزند.

*دکل نفتی که به اعتبار بابک زنجانی برای ایران خریداری شد

در ایام برگزاری دادگاه بابک زنجانی یادم هست که او یک بار در دادگاه اعلام کرد که دو دکل نفتی (ریگ حفاری) دریایی و خشکی خریداری کرده است که اتفاقا مورد توجه رسانه ها قرارگرفت. ماجرای این خرید از این قرار است که یکی از دکل ها را سه سال قبل از بازداشتش به ازای 145 میلیون دلار (7250 میلیون تومان) نقدی و الباقی هم قرار شد هنگام تحویل طی قراردادی خریداری کرد. وقتی بابک زنجانی بازداشت شد به دو فرد معرفی شده از سوی وزارت نفت (احمد دشتی و اصغرهندی) گفت که تشریف ببرید دکل های نفتی را تحویل بگیرید. این دو فرد به چین سفر کردند و به اعتبار بابک زنجانی و ارائه یک ضمانتنامه نفتی دکل ها را تحویل می گیرند.

*آقایان دکل نفتی بابک زنجانی را 4500 میلیارد خریدند و 13 هزارمیلیارد فروختند

نکته جالب در پرونده بابک زنجانی این است که عزیزان جان، دکل نفتی 11 هزارمیلیاردی را با بابک زنجانی (90 میلیون دلار) 4500 میلیارد تومان حساب می کنند و شنیدم که بابک زنجانی می گفت آنها این دکل را چند روز بعد به قیمت 260 میلیون دلار یعنی 13 هزار میلیارد تومان می فروشند. و از همه جالب تر اینکه پول شرکت چینی را هم نمی دهند! حالا چینی ها یک ضمانت نامه بی ارزش نفتی از ایران در دست دارند و پولی که خورده شده است!

*دکل خشکی به قیمت 4600 میلیارد تومان توسط بابک زنجانی خریداری و وارد کشور شد

حالا به دکل خشکی می رسیم، این دکل هم بابک زنجانی به قیمت 92 میلیون دلار یعنی 4600 میلیارد تومان خریداری می کند که از طریق ال سی از طریق یک نهاد امنیتی وارد کشور می شود. اما انگار این دکل هم در لیست اموال بابک زنجانی مشاهده نمی شود.

حالا من دیگر به موضوع نامه نگاری بابک زنجانی با دادستانی تهران در آن ایام و غیب شدن دکل ها و جرثقیل ها در گمرک اشاره نمی کنم و از سران قوا می خواهم خودشان بررسی کنند.

بعنوان روزنامه نگار خواستم این موضوع را شفاف بیان کنم که بعد از 11 سال چطور دکل های نفتی بابک زنجانی که برای دولت است در بیابان های خوزستان به سرقت رفته است؟ از قوه قضائیه می خواهم برای یک بار هم شده داستان و حقایق را از زبان آقایان اصغرهندی، رضا مقدم و احمد دشتی و عزیزان در دادستانی وقت تهران پرس و جو کنند.

چرا این دکل های گران قیمت صفرکیلومتر که از بابک زنجانی گرفتید درست نگهداری نکردید؟ مسئول این سرقت کیست؟ نکته دیگر آنکه چرا همه جا گفتید دکل برای بابک زنجانی بوده است در حالی که مالک آن دولت است؟! این رسانه های هدایت شده برای چیست؟

true
true
true
true
  1. سازا نیکفر

    آقای زنجانی نابغه اقتصاد است وطن دوستی او در جاهای مختلف ایران هنوز معلوم است . برای همین هم اکنون اسیرش کردند تا پول هایش را بخورند و تواناییش را معدوم کنند . منتظریم و امیدوار که با. دیگر آزاد شود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد