گزارش | بررسی پرونده یک امام جمعه! - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
گزارش | بررسی پرونده یک امام جمعه!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی، نامش میثم درگاهی است و متولد 1363 که در مهرماه سال 98 بعنوان امام جمعه حسن آباد فشافویه منصوب شد. او دوماه پس از انتصابش در انتقاد به دولت حسن روحانی در خطبه های نمازجمعه گفت: مخالف انتقال سایت بازیافت زباله های تهران از آرادکوه به منطقه هوشنگ آباد در اطراف حسن آباد فشافویه است و مصوبه دولت وحی منزل نیست و می شود اجرا نکرد؟! (می توان قانون را اجرا نکرد)

از او اخبار زیادی در دسترس نیست و خطبه های نمازجمعه او در رسانه‌های رسمی منتشر نمی شود و این جای تامل دارد. خبرگزاری فارس در یک گزارش شائبه دار تصویر مخفی از این امام جمعه منتشر کرده و نوشته او شبانه به مستمندان کمک می کند!

و در مدح و ثنای او مطالبی نوشته است. حجت الاسلام درگاهی امام جمعه شهری است که در آن ساخت و سازغیرمجاز بسیار است و مردم از آلودگی زیست محیطی ناشی از شهرک صنعتی شمس آباد و تردد تریلرها و کامیون های باری به ستوه آمده اند.

او امام جمعه شهری است که در محاصره اتباع افغان بعضا غیرمجاز قرارداردکه شهر را تسخیر کرده اند و روستاهایی که اخبار تخلفاتش گاهی رسانه ای می شود.

حجت الاسلام درگاهی در روزهای سختی که بخشداری حسن آبادفشافویه، اطلاعات جنوب تهران، فرمانداری ری، سپاه و رسانه های ضدفساد در حال قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در بزرگترین مجتمع دامپروری کشور (واقع در فشافویه) هستند عکس العمل خاصی نشان نداد و اخباری مبنی برحمایت از اجرای قانون در این مجتمع از وی منتشر نشد در حالی که انتظار می رفت خطبه های نمازجمعه او بعد از این اقدام سراسر نوید و تبریک و قدردانی باشد.

بخش اول پرونده حجت الاسلام درگاهی در ماهنامه میدان آزادی به موضوع فعالیت های اقتصادی غیرشفاف او بازمی گردد. درگاهی که مسئولیت مدیریت مصلی بزرگ حسن آباد را دارد در اقدامی مغازه های اطراف مصلی را احیا کرده و اجاره می دهد که در مورد نحوه مجوز ساخت و مسائل پیرامون آن هم سوالات زیادی مطرح است که فعلا از آن عبور می کنیم.

این چند باب مغازه ودیعه و اجاره ماهانه خاصی دارد که به دلیل نبود سایت رسمی ستاد نمازجمعه حسن آباد، اطلاع رسانی از دسترسی به قراردادها، دریافت اجاره و هزینه کردها ممکن نیست. همچنین امام جمعه حسن آباد صحن اصلی مصلی را برای روزهای چهارشنبه به دستفروشان اجاره می‌دهد که دریافت کنندگان این اجاره و نحوه محاسبه و هزینه آن هم روشن و شفاف نیست.

پول ها به کدام حساب می رود؟ تعرفه را چه کسی تعیین می کند؟ و صرف چه اموری می شود؟ گزارشات گسترده مردمی از گران فروشی، استفاده از اتباع غیرمجاز، عدم رعایت بهداشت و قوانین و مقررات، کم فروشی، عدم رعایت ضوابط صنفی موجب شد گشت مشترکی با حضور بخشدار، نماینده اداره بهداشت، نماینده اداره کار و تعزیرات حکومتی به قلمرو امام جمعه حسن آباد وارد شده و اوضاع را بررسی کنند.

در این گشت مشخص شد که کارواش مصلی در اجاره یک فرد است و او به صورت غیرقانونی از 4 تبعه افغان (که به صورت قاچاق انسان وارد کشور شده اند) استفاده می‌کند که صاحب آن از سوی اداره کار مورد پرسش و گزارش قرارگرفت. همچنین فروشگاه تهیه غذا که صاحب آن مصلی حسن آباد (تحت مدیریت آقای درگاهی) به دلیل استفاده از زعفران قلابی، کثیفی و آلودگی و عدم رعایت بهداشت محیط و عدم داشتن جواز جریمه و حکم پلمپ برای آن صادر شد.

یک باب فروشگاه دیگر هم به دلیل عدم نصب شیشه و طوری در مغازه آب میوه فروشی علی رغم اخطارهای مکرر جریمه و حکم پلمپ آن صادر شد. در ادامه این گشت مشترک مغازه دیگری اقدام به فروش گاز مایع به صورت غیرقانونی و غیرفنی می کرد که دستور جمع آوری آن صادر شد. اما در این میان یک سوال مطرح می‌شود؟

آیا امام جمعه شریف حسن آباد هنگام سرکشی به مغازه‌های تحت نظارتش این موارد را مشاهده نکرده اند؟ یعنی متوجه این موضوع نشدند که اگر 100 کپسول گاز در یک محوطه کنار مصلی که سیم های برق روی زمین آویزان است و به صورت غیرقانونی انتقال گاز رخ می دهد چه حادثه بزرگی را به همراه خواهد داشت؟

ایشان نمی دانند که وقتی آب میوه فروشی را اجاره می دهند باید حتما محصور باشد تا خاک و حشره وارد مغازه نشود؟ یا اینکه باید مغازه تهیه غذا کفشور داشته باشد؟ قطعا می دانند اما اینکه چرا توجهی نکردند جای تامل دارد و به دور از تقوی الهی است. نکته دیگر که کاملا مشهود است حضور گسترده اتباع افغان در نماز جمعه سیاسی عبادی حسن آباد است و شاید کمتر از 20 درصد شهروندان ایرانی حسن آباد باشند.

آیا امام جمعه توان و جاذبه جذب حداکثری نداشته است؟ چرا شهروندان ایرانی حسن آباد تمایلی به حضور در نمازجمعه و مصلی را ندارند؟ این گزارش ادامه دارد و در شماره های بعد بخش های دیگری از پرونده عملکرد امام جمعه حسن آبادفشافویه را بررسی و واکاوی خواهیم کرد چراکه این افراد در نگاه گروهی از مردم نماینده اسلام و رهبرانقلاب هستند و باید از هر نظر بهترباشند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد