فیلم | فاجعه زیست محیطی گاوداری صابری در کهریزک| خبرنگار، قاضی را به صحنه دعوت کرد - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
فیلم | فاجعه زیست محیطی گاوداری صابری در کهریزک| خبرنگار، قاضی را به صحنه دعوت کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی، صبح روز سه شنبه 27 تیرماه 1402 بر اساس گزارش های مردمی مبنی بر بوی بد در اطراف روستای قیصرآباد کهریزک، سید هادی کسایی زاده مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه میدان آزادی اقدام به گشت زنی برای پیدا کردن منشابوی بد شد.

در این گشت زنی متوجه شد که رودخانه ای مملو از پساب یک گاوداری صنعتی (گاوداری صابری) که از سوی آن به زمین های کشاوزی حاشیه روستا هدایت می شود. پس از فیلمبرداری و تعقیب منشا رودخانه فاضلاب به درب گاوداری رسید.

پس از تهیه گزارش به سوی دادگاه کهریزک رفت و موضوع را به ناصرپیرسرایی رئیس دادگاه و قاضی اسدالهی معاون دادگاه و رئیس شعبه 102 گزارش کرد. با هماهنگی قاضی اسدالهی با کارشناس محیط زیست شهرستان ری به همراه خبرنگار به سمت محل حادثه حرکت کردند که تمامی شواهد ثبت و ضبط شد و قاضی دستور تشکیل پرونده داد.

سید هادی کسایی زاده سردبیر میدان آزادی گفت: هرچند قاضی اقدام به تشکیل پرونده کرده اما از آنجائیکه گاوداری صنعتی صابری با هزاران راس گاو شیرده بخشی از شیر مورد نیاز شرکت های دولتی را تامین می کند قطعا قاضی برای صدور توقیف و پلمپ گاوداری دستش بسته است و مسئولان به اسم تولید ملی فشار سیاسی می آورند. این موضوع آفت مبارزه با اقدامات ضد محیط زیستی است و دست قضات را می بندد.

خبرنگار ضدفساد گفت: حضور قاضی دادگاه کهریزک در کنار روزنامه نگار تحقیقی جای تقدیر و تشکر دارد و نشانه سلامت کار و حساسیت موضوع و اعتماد به روزنامه نگاران حرفه ای است. با این حال این گزارش را منتشر کردم که ثابت کنم جنایت زیست محیطی زیر سایه دولتی ها در حال وقوع است و دارند اصل را فدای فرع می کنند. رهبرانقلاب بارها تاکید بر حفظ خاک و محیط زیست کردند و بر اساس قوانین مجازات اسلامی این اقدام جرم محسوب می شود.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد