رمز و راز زندگی افغانها در جنوب تهران | «برای خودشان قاضی و دادستان و زندان دارند» - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
رمز و راز زندگی افغانها در جنوب تهران | «برای خودشان قاضی و دادستان و زندان دارند»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی؛ سیدهادی کسایی‌زاده در گفت‌وگویی با انصاف نیوز با اشاره به برخی آمارها گفت: یارانه‌ای که ایران برای اتباع دانشجو و طلبه و یا اقلام خوراکی مثل نان و شیر و… پرداخت می‌کند را کنار هم بگذاریم روزی سه هزار میلیارد تومان هزینه‌ی اتباع در ایران است.

او با اشاره به ورود افغانستانی‌ها به ایران در دهه‌ی شصت می‌گوید: افغان‌ها در دهه‌ی شصت و بعد از دستور امام مبنی بر اینکه افغان‌ها برادران دینی ما هستند به تدریج وارد کشور شدند اما بعد از حاکم شدن طالبان در افغانستان این آمار بسیار افزایش پیدا کرده است.

کسایی‌زاده با بیان اینکه «تعداد اتباع افغان که به دو میلیون نفر می‌رسید الان به هشت میلیون نفر در سراسر کشور رسیده است» می‌گوید: در بسیاری از استان‌ها مثل یزد، لرستان، آذربایجان شرقی و … حضور اتباع را نمی‌بینید و بیشتر آنها در مشهد و یا در تهران هستند.

این روزنامه‌نگار با اشاره به وجود دو شهرک بزرگ صنعتی در جنوب استان تهران گفت: اتباع برای زندگی در اطراف این دو شهرک صنعتی حضور دارند. با وجود گران بودن خانه در تهران اما ارزان‌ترین خانه‌ها در حسن آباد فشافویه است. از طرف دیگر به دلیل اینکه بنگاه‌های آنجا از اتباع کارت شناسایی نمی‌خواهند راحت‌تر خانه قولنامه می‌کنند.

کهریزک به‌خاطر کلونی مهاجران افغان ۳۰۰ بنگاه املاک دارد

او با بیان اینکه «شهر کهریزک ۳۰۰ بنگاه املاک دارد»؛ دلیل این موضوع را کلونی مهاجران افغان در آنجا می‌داند و می‌گوید: افرادی که سرمایه‌ای دارند برای مثال در کهریزک یک آپارتمان سه میلیاردی می‌خرند و به یک افغان کرایه می‌دهند و در واقع برای سرمایه‌گذاری به کهریزک و فشافویه می‌آیند.

کسایی‌زاده درباره‌ی جزییاتی از شکل زندگی افغانستانی‌ها در ایران می‌گوید: آنها پول پیش نمی‌دهند و فقط کرایه می‌دهند و در خانه‌ها هم به شکل معمول و «زن و شوهری» نیستند و ممکن است پانزده یا سی نفر یک خانه را اجاره کنند.

این روزنامه‌نگار در ادامه می‌گوید: اگر برای مثال یک ایرانی به کشوری اروپایی برود اینقدر با فرهنگ آن کشور سازگار می‌شود که ممکن است شهردار و فرماندار هم بشود و گاهی ممکن است فراموش کند که ایرانی است و در آن فرهنگ ذوب می‌شود. اما افغان‌ها فرهنگ خودشان را حفظ می‌کنند.

او برای مثال از وضعت افغان‌ها در کانادا می‌گوید که «حتی لباس خودشان را هم در کشورهای دیگر تغییری نمی‌دهند و برای نمونه در کانادا هم پانزده نفری در یک خانه زندگی می‌کنند».

افغان‌های ساکن ایران تصمیم به شورش بگیرند کار ما تمام است

این روزنامه‌نگار که چند سالی در حاشیه‌ی تهران کار خبری کرده است با هشدار نسبت به این موضوع که «اگر افغان‌های ساکن ایران تصمیم به شورش بگیرند کار ما تمام است» می‌گوید: وقتی در ایران اتفاقی می‌افتد شاید درصدی از ایرانیان خارج از کشور علیه ایران و یا نظام هم شعاری بدهند اما مثلا در موضوع اخیر آب که مورد اختلاف ایران و افغانستان بود همان اتباعی که در کهریزک بودند هم به نفع طالبان شعار می‌دادند.

کسایی‌زاده معتقد است که «حضور افغان‌ها علاوه بر مشکل امنیتی، سبب ایجاد مشکل امنیت غذایی هم شده است» و می‌گوید: شهروند کهریزک یا باقرشهر می‌گوید که من مجبورم که نان را از شهرری بخرم به جهت اینکه نانی برای آنها نمی‌ماند.

او با اشاره به تماس یک مسئول فروشگاهی زنجیره‌ای در جنوب استان تهران از قول او می‌گوید: «من را بازخواست کرده‌اند که چرا یک‌ساعته اقلام غذایی مثل تخم مرغ و … تمام شده است؛ در حالی که افغان‌ها آمده‌اند و همه‌اش را خریدند و بردند».

روستاهایی در ری، قلعه نو و کهریزک از ایرانی‌ها خالی شد

کسایی‌زاده پیرامون حضور افغانستانی‌ها در جنوب استان تهران با بیان این توضیح که «روستاهایی در ری، قلعه نو و کهریزک از ایرانی‌ها خالی شده‌» می‌گوید: مثلا کویرآباد کهریزک که سه تا چهار هزار نفر جمعیت دارد همه‌شان اتباع هستند. یا روستای اشرف‌آباد یا روستای مجیدآباد هم همینطور. در روستاهایی در جنوب تهران در نماز جمعه و جماعات صرفا افغانستانی‌ها حضور دارند و ایرانی در آن نمی‌بینید.

این روزنامه‌نگار با اشاره به تاثیر حضور اتباع بر اقتصاد ایران گفت: قانون نانوشته‌ای در ایران داریم که افغان‌ها می‌توانند گواهینامه بگیرند و یا حساب بانکی داشته باشند و این موضوع به اقتصاد ما ضربه خواهد زد.

کسایی‌زاده درباره‌ی نحوه‌ی مواجهه‌ی سایر کشورها با پناهندگان می‌گوید: در همه‌جای دنیا وقتی پناهنده می‌شوید در قدم اول فرد را در جایی قرنطینه‌ می‌کنند بعد هم می‌گویند که پس از قرنطینه فقط می‌توانی در این شهر زندگی کنی. اما در ایران اتباع انتخاب می‌کنند که کجا زندگی‌ کنند.

اتباع با جیب خالی می‌آیند و با جیب پر برمی‌گردند!
سالانه پنجاه تا شصت میلیارد تومان به جیب استانداری تهران پول واریز می‌کنند

او در ادامه می‌گوید: نکته‌ی بعد این است که وقتی وارد کانادا، ترکیه، دبی و… می‌شوید می‌پرسند که چه کاری بلدید و چقدر پول دارید. در ایران اما اتباع با جیب خالی می‌آیند و با جیب پر برمی‌گردند!

مدیرمسئول ماهنامه‌ی «میدان آزادی» در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: روزبه‌روز جمعیت اتباع افزوده می‌شود و البته آنها سالانه پنجاه تا شصت میلیارد تومان به جیب استانداری تهران پول واریز می‌کنند. هر اتباع طبق قانون باید دو – سه ماه یکبار سه تا چهار میلیون تومان به دولت برای تمدید گذرنامه پول بدهد.

با اتوبوس‌ افغان‌های روستاها را به شهرداری می‌برند

کسایی‌زاده در ادامه درباره‌ی اتفاقی عجیب پیرامون دریافت پول از اتباع سخن می‌گوید: «اگر آن افغان در یک روستا باشد باید پول را به دهیاری بدهد اما شهرداری‌ها با اتوبوس‌ افغان‌های روستاها را به شهرداری می‌برند که پول به حساب شهرداری واریز شود! دعوا بر سر پول است. آخر هر ماه جلوی نمایندگی اتباع در کهریزک و یا باقرشهر در صف ایستاده‌اند تا این پول را بدهند.»

مافیای بزرگ پلاستیک کشور در روستایی در کهریزک است

این روزنامه‌نگار مسئله بعدی حضور اتباع در ایران را «نیروی کار» می‌داند و درباره‌ی «مافیای پلاستیک» می‌گوید: مافیای بزرگ پلاستیک کشور در روستایی در کهریزک است. روستایی به نام قمصر پنج تا شش کیلومتر با آرادکوه که مرکز زباله‌های تهران است فاصله دارد.

او در ادامه می‌گوید: تمامی افرادی که در کوچه و خیابان می‌گویند «پلاستیک کهنه می‌خریم» پلاستیک‌هایی که می‌خرند را به آرادکوه نمی‌رود و همه‌ی آنها وارد قمصر می‌شود. در این روستا زمین‌های کشاورزی با ایرانیت تفکیک شده و داخل همه‌ی زمین‌های دستگاه‌های بزرگ خردکن پلاستیک است که با برق سه فاز کار می‌کند. با این دستگاه‌ها پلاستیک‌ها را خرد می‌کنند و به مواد اولیه‌ی پلاستیک تبدیل می‌شود.

کسایی‌زاده درباره‌ی وضعیت این روستا می‌گوید: چطور ممکن است که در یک روستای کشاورزی هشتاد فروشگاه مواد اولیه پلاستیک باشد؟! آنجا به مرکز مافیای پلاستیک تبدیل شده است. برای تخریب آن هم حکم قضایی آمده است اما هیچ کس جرات نکرده که آن را اجرایی کند. من درباره‌‌ی همین موضوع گزارشی تهیه کردم اما در نهایت اهالی روستا جلوی فرمانداری و در برابر دوربین‌های مداربسته من را زدند!

او در پاسخ به این سوال که «چرا این حکم قضایی اجرایی نشده است؟»، گفت: یا زورشان نمی‌رسد یا منفعتی دارند که هیچ کس با اینها برخورد نمی‌کند. فرد روستایی که این زمین را اجاره داده است برای اینکار صد میلیون تومان به شکل ماهیانه پول اجاره می‌گیرد. حدود سیصد قطعه زمین کشاورزی در اختیار مافیای پلاستیک است. مسئول جمع کردن زباله شهرداری است چرا به این روستا برده می‌شود؟!

این روزنامه‌نگار درباره‌ی معمای آمار اتباع حاضر در ایران می‌گوید: به جهت اینکه آنها به شکل قاچاقی می‌آیند آمار مشخصی از اتباع در ایران نداریم مگر اینکه طرح پایش از سوی پلیس اجرایی شود. نیروی انتظامی باید وارد این موضوع شود و از افغان‌هایی که در شهر هستند مثل دهه‌ی شصت کارت بخواهد.

او درباره‌ی علت عدم مداخله‌ی این چنینی پلیس در این موضوع احتمالاتی را مطرح می‌کند: «یا نیروی کافی را ندارند یا به آنها گفته شده که جوّ کشور را به هم نزنید و یا واقعا می‌ترسند که با افغان‌ها برخوردی کنند».

اگر یک افغان کسی را بکشد و به افغانستان برود هیچ کاری نمی‌توانیم کنیم

کسایی‌زاده با بیان اینکه «اگر یک فرد افغان کسی را بکشد و به افغانستان برود ما هیچ کاری نمی‌توانیم کنیم»؛ گفت: ۶۰ درصد پرونده‌های قضایی کهریزک مربوط به اتباع است و همینطور ۷۰ درصد جمعیت مدارس فشافویه اتباع و ۴۹ درصد مدارس کهریزک هم از اتباع هستند.

«اما راه حل چیست؟»؛ این روزنامه‌نگار در پاسخ به این پرسش خبرنگار انصاف نیوز گفت: راه حل قانونی وجود دارد که بنا بر آن به کارگیری اتباع جرم است و برای اجرای آن بازرس‌های اتاق اصناف باید همه‌ی کارگاه‌ها و دامداری‌هایی جنوب تهران را که اتباع در آن مشغول هستند بررسی کنند.

او در ادامه افزود: راه حل دیگر گرفتن اثر انگشت از اتباع است. اگر از آنها اثر انگشت گرفته شود پلیس به سادگی می‌تواند مجاز یا غیرمجاز بودن آنها را تعیین کند و با این کار غیرمجازها را به لب مرز برگردانند.

کسایی‌زاده پیرامون خبرهای مربوط به کمک سازمان ملل به ایران در مورد پناهندگان گفت: اینکه گفته می‌شود که سازمان ملل متحد برای اتباع پول می‌دهد حرف نادرستی است؛ سازمان ملل برای پناهندگان پول می‌دهد. اگر ما هشتصد هزار پناهنده در ایران داشته باشیم برای آن روزی پنج دلار داده می‌شود. اما مشکل ما اتباع غیرمجاز است.

موضوع اتباع را رها کرده‌اند تا نیروی کار تامین شود و جمعیت افزایش پیدا کند

این روزنامه‌نگار با انتقاد از عملکرد مسئولان در موضوع اتباع گفت: این موضوع را رها کرده‌اند تا نیروی کار تامین شود و از طرف دیگر جمعیت هم افزایش پیدا کند. ده درصد جمعیت ایران اتباع افغان هستند و بر اساس قانون باید پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی داشته باشند!

کسایی‌زاده درباره‌ی راه حل دیگر مواجهه با اتباع می‌گوید: شاید افغان‌ها تمایل داشته باشند که در ایران زندگی کنند و خیلی‌هایشان در اینجا ازدواج کرده‌اند و بچه‌دار شدند؛ باید قانونی وضع شود که اگر آنها می‌خواهند در ایران بمانند باید مثل قوانین دبی و ترکیه خانه‌ای بخرند و سندش در استانداری گرو باشد و اگر هم می‌خواهند در ایران کار کنند باید بخشی از درآمد خود را به دولت بدهند و به جای اینکه دولت به اتباع یارانه بدهد این موضوع به عکس باشد.

موضوع افغان‌ها امنیتی است

او در پاسخ به این انتقاد که «راه‌حل‌های این چنینی مواجهه‌ای امنیتی و انتظامی با موضوعی فرهنگی و اجتماعی است»، گفت: موضوع افغان‌ها در حال حاضر امنیتی است؛ آنها برای خودشان کلونی‌های خاص خودشان را دارند و این موضوع دیگر موضوعی فرهنگی و اجتماعی نیست. ۳۶۵ هزار کانال برای اتباع است و در این کانال‌ها از همسریابی تا خرید و فروش مواد مخدر و کاریابی و… وجود دارد.

این روزنامه‌نگار در ادامه می‌گوید: اتباع برای خودشان قاضی و دادستان و بازپرس دارند؛ وقتی یک افغانستانی خلافی مرتکب شود در سیستم خودشان او را محاکمه و مجازات می‌کنند.

کسایی‌زاده در پایان گفت: برای مواجهه با اتباع قوانینی وجود دارد اما باید این قوانین به درستی اجرایی شود؛ از طرف دیگر دولت هم نمی‌خواهد که این کار انجام شود.

 

لینک گفتگو در انصاف نیوز

true
true
true
true
  1. صبا

    اگر خوب دقت کنید چهره این آقای خبرنگار بیشتر به چهره افاغنه شباهت دارد تا به یک ایرانی .در پی نگرانی شدید براندازان از حضور بی پناهان افعان در ایران که آنرا با خطر تغییر جمعیت در رسانه های خود تبلیغ می کنند واغلب هم از موساد و دستگاه های اطلاعاتی غرب سر خط می گیرند این آقا آمده همان آمار و ارقام و حرفهای آنها را در اینجا تکرار کرده در واقع شده عمله بی جیره و مواجب رسانه های برانداز شاید هم با جیره و مواجب الله اعلم .برای روشن شدن ذهن پریشان این به اصطلاح خبرنگار باید بگویم در غرب از همین مهاجران که نیروی کار آماده هستند بخوبی پذیراپی می کنند چرا که هرکشوری برای یک فرد از بدو تولد تا موقع فعال شدن باید میلیون خرج کند ولی یک مهاجر درست در هنگام فعال بودن بخاطر مشکلاتی که دارد مجانا نیروی خود را در اختیار می گذارد و انتظارات آنهم از نیروی کار وطنی بمراتب کمتر است . در فرانسه بیش از 10 میلیون مهاجر زندگی می کنند یعنی از هر ده نفر بیش از یک نفر مهاجر در این کشور زندگی می کنند و برخلاف ادعای کذب این خبرنگار اصلا هم قرنطینه ای در کار نیست پناهندگان تا طی مراحل قانونی برای کسب اقامت در شهری تقاضا می کنند و تا دریافت این برگه باید امور اداری را در این شهر طی کنند و هرجا که بخواهند می توانند تردد کنند و هیج مانعی ندارد بعداز اخذ برگه موقت اقامت در هر شهری که بخواهند می توانند زندگی و رفت و آمد کنند .این آقای خبرنگار تعداد افاغنه در ایران را همان آمار ضد انقلاب و برانداز عنوان کرده معلوم می شود وی بیشتر اوقات خود را پای شبکه های معاند می گذراند والا تمام آمار رسمی و غیر رسمی حداکثر افاغنه را سه میلیون عنوان می کنند که اگر برگشتی ها اخیر در پی افزایش قیمت دلار را در نظر بگیریم و کسانی که موفق به مهاجرت به ترکیه و اروپا شدند بمراتب از این رقم کمتر خواهد بود .در مورد رد پریشان گوپیهای این به اصطلاح خبرنگار نکات بسیاری وجود دارد که با کمی دقت حتی یک فرد کم سواد و بی اطلاع هم می تواند آنرا عنوان کند .برای جذب مخاطب بهتر از راه دیگری انتخاب کنید که این راه بسی زشت و سخیف است

    • هادی کسایی زاده

      باید سطح آگاهی و اطلاعات تان را افزایش دهید همچنین ادب که از همه چیز مهمتر است. معمولا پاسخ نمی دهم اما سکوت کنید تا مردم از گزارش ها بهره ببرند.

  2. صبا

    جناب کسایی زاده سطح معلومات من به اندازه سن بعد از بلوغ شماست من نزدیک به بیست سالی است که با رسانه و خبر سر وکار دارم و تحصیلات خود را هم در یکی از دانشگاههای معتبر اروپا انجام داده ام روزی روزگاری با بعضی از اصحاب خبر در داخل کشور بر مبنای منافع ملی و ارزشهای اسلامی فعالیت مختصری داشتم یکی از رسانه ها که با من همکاری داشت در عرض چند ماه از 5 هزار مخاطب هفتگی به 200 هزار در روز رسید در آن زمان به دوستان می گفتم کار خبر حرفه ای با کار حزبی فرق دارد و یک سایت و یا کسی که می خواهد رسالت خبری را انجام دهد باید آنچهکه را واقعیت دارد بیان کند نه آنچه را که می خواهد و در پس آن برای آنچه می خواهد راه حل اراپه دهد تازمانی که دوستان اصل بی طرفی یا بقول غربی ها اوبژکتیویته را با در نظر گرفتن منافع ملی و ارزشهای اسلامی رعایت می کردند همکاری داشتم و زمانی که این اصول فدای جریانات حزبی شد من هم همکاری را قطع کردم و یکی از سایت های خبری بعد از اندک مدتی به همان مخاطب چند صد نفری افول کرد . اینرا در جواب شما نوشتم تا اندکی از مقام رانتی به بدست آورده فاصله گرفته و به نوشته من توجه کنید و اگر واقعا صداقت دارید و می خواهید در این صحنه موفق باشید به جای نشستن پای کانالهای معاندان و براندازان و نشخوار تحلیهای چند زوار در رفته خارچ نشین کارنامه و تجربه خبرنگاران و تحلیل گران غربی صاحب نام را مرور کنید . مصاحبه شما با سایت آقای شفیعیان از نظر خبری یک مصاحبه و یا بقول خودتان گزارش نیست بلکه یک اانشاپ دبیرستانی است که بخاطر دوستی و روابط دوستانه آنرا بعنوان یک مصاحبه بخورد مخاطبان داده اید. مطالب عنوان شده شما در فرهنگ خبری کاریست که بیشتر شباهت به افغان هراسی و نژاد پرستی دارد که اگر یک روزنامه نگار غربی آنرا در یک رسانه صاحب نام منتشر می کرد به جرم نژاد پرستی بوسیله انجمن های حقوق بشری و ضد نژاد پرستی کارش به محاکمه می کشید . عده ای آواره بخاطر فرار از یک جریان متعصب و نژاد پرست به کشور ما پناه آورده اند . اینکه در کشور ما نواقص فاحشی در مدیریت این هجم از آورگان وجود دارد در آن حرفی نیست ولی نباید این نواقص باعث فوران حس ناسیونالیستی و نژاد پرستی عده ای شود .همین افاغنه بودند که بعد از هشت سال جنگ تحمیلی و خرابیهای وسیع آن کشور را بازسازی کردند .هر صبحی بعد شب و نیمه شبی بعد از شب نشینی اشرافی اگر فرصت کردید سری به انسانهاپی که آشغالهای شما را جمع می کنند بزنید تا ببنید اگر در شهر کثافتی دیده نمی شود این امر به برکت همین افاغنه بی پناه است . سری به ساخت و ساز کشور بزنید تاببنید بیشتر کسانی که با کمترین امکانات در حال ساخت سر پناه برای مردم هستند همین افاغنه با دادن صدها کشته و قطع عضو می باشند .سری به مزارع بزنید تا ببنید زیر آقتاب سوزان اکثر کسانی که میوه های رنگارنگ را سر سفر ضیافت شما تولید و جمع آوری می کنند همین افاغنه هستند.ظاهرا شما از سادات هستید و مسلمان زاده شما در روز حساب و کتاب در مقابل دادگاه عدال الهی در مقابل تحقیر هزاران آواره مسلمان چه جوابی خواهید داد؟ !! مولای متقیان و سید الشهدا همیشه درکنار محرومان و دفاع از آنان بودند وحال نواده ایشان چگونه برخلاف سیره آنها قلم تحقیر مساکین می زند ؟ شاید هم شانس آوردید و قیامتی در کار نبود ولی مطمپن باشید شما هم در دادگاه وجدانهای انسانی محکوم هستید وهم در دادگاه الهی .عجیب است رقم ده درصدی افاغنه درایران را هفنه قبل از شما خانم روستاپی یکی از بی وطنان مزدور در شبکه های لس انجلی عنوان کرد و شبکه های فارسی زبان سهیونیستی آن را وایرال کردند و شما هم در داخل به آن وسعت دادید . شما مدعی شده اید که در کشورهای غربی که ام القری شماست پنهاهندگان را قرنطینه می کنند . من با برادران و خواهران آواره افغانی سر وکار دارم . در بدو ورود بخاطر اینکه اینها در جنگل های و خیابانها بدون برخورداری از سرویس بهداشتی پراکنده نشوند دولتهای غربی کمپ هاپی را در نظر گرفته آنان را اسکان می دهند تا به وضعیت آنان رسیدگی شود ولی زندگی موقت در این کمپها که اغلب در داخل شهر می باشد آنطور که شما مدعی هستید بدین معنی نیست که اینان حق رفت و امد به بیرون را ندارند تنها در کشور ایتالیا و بعضی از کشورهای بلوک شرق در بدو ورود آواره گان تا گرفتن برگه هویت برای مدتی اندک در کمپ هاپی نگه داری می شوند که حق خروج ندارند . در ارتباطی که با آنها داشته و دارم اغلب در اولین فرصت شغلی که بدست می آوردند و حقوقی نصیبشان می شود بخش اعظم آنرا برای اقوام و وابستگان خود به ایران و افغانستان می فرستند که اگر یک انسان بودید در این مورد گزارشی تهیه می کردید و نشان میدادید که سالیانه در این اوضاع تحریم که ایرانیان وطن پرستی مثل شما تمام هم و غمشان این است که ارز را از کشور خارج کنند همین افاغنه میلیونها دلار وارد ایران می کنند .سری به فرودگاه بزنید هشتاد درصد مسافران ایران ایر همین افاغنه هستند که اگر نبودند با توجه به تحریمها و وطن پرستانی از دوستان شما که حتی حاضر به سوار شدن به هواپیماپی کشوری نیستند ورشکست می شد و باید دولت بودجه قابل توجهی برای جبران آن به این شرکت کمک می داد .
    جناب کساپی شما از ادب سخن گفته و خود را مودب و مرا بی ادب دانسته اید یک زمانی کسانی از صنف شما دکتر شریعتی را بخاطر دفاع از اسلام علوی متعصب خطاب می کردند و دکتر در جواب گفت من به این لقب افتخار می کنم بنده هم بخاطر دفاع از محرومان لقب بی ادبی را افتخار می دانم . شماپی که از سادات هستی و احتمالا قرآن و دستوراتش را قبول دارید سری بزنید به آیه عبسی و تولی و ببنید ذات اقدس الهی حتی حبیب خود را بخاطر تحقیر یک آواره مورد سرزنش و خطاب قرار میدهد . شما با ادب به هزاران انسان با گزارش سراسر کذب خود از کاه کوهی ساخته و توهین و تحقیر کرده اید نمی دانم با کدام وجدان می توانید شب راحت بخوابید ؟اگر همین افاغنه و سردار شهید سلیمانی نبودند امروز ما باید با داعش در داخل کشور برای حفظ خواهر و مادرمان می جنگیدیم و حال شما در کمال بی انصافی همه خدمات این عزیزان را نادیده گرفته و بفرموده چند مزدور سهیونیست که سیلی محکمی از دلاوران افغان در سوریه خوردند دانسته و یا از روی کم فهمی در حال خدمت رسانی به دشمنان وطمنان هستید .بروید اندکی با خود خلوت کنید و اگر با استمداد از ذات اقدس الهی به این نتیجه رسیدید مصاحبه ای دیگر ترتیب داده و توبه کرده و خطای خود را جبران کنید که در پس مرگ هزاران سال روزگار سختی در انتظار شماست . و اگر هم فکر می کنید کارتان درست ادامه دهید تا با امثال خانم روستاپی و امیر منیشه محشور خواهید شد
    .

    • هادی کسایی زاده

      سلام .. روزنامه نگار بودن به سن و سال و سابقه نیست بلکه به تخصص و شجاعت بیان حقایق و بی طرفی است. حضرتعالی مدعی هستید من مغرضانه نوشتم بنابراین با اینکه شما یک بار هم پایتان به سلول انفرادی اوین نرسیده و برای خبرنگاری حرفه ای تاوان ندادید عرض کنم اگر دوست داشتید همه گفته هایم را حضوری و مستند در روستاها برایتان روایت کنم. چون زیر بادکولر نشستید و گزارش من را خواندید و هیچ اطلاعی از اطراف ندارید دلیل نمی شود مصاحبه من را زیر سوال ببرید. من کارم را بلد هستم خیلی بهتر از شما

    • هادی کسایی زاده

      در ضمن افغن مهاجر غیرمجاز که قاچاقی وارد کشورم شده با مدافع حرم فرق دارد. این را همه می دانند.

  3. Kami

    یک مشت افغانی اومدن اینجا با لفظ قلم تایپ کردن مثلا جای ما ایرانیا نظر دادن
    نمیدونیم واقعا با این عادت و معضل هاشون چیکار کنیم
    فکر کن خانه ی خودت پتانسیل رسیدگی به افرادشو نداره چند نفر هم از بیرون بیان گلاویزت بشن هر چی بخوای فریاد کنی هم بجات حرف بزنن بگن نه تازه چیزی هم بدهکاریم
    اگر همین قدر که تو سایت و پیج و کانالهای کوچک و بزرگ ایران تهاجم میکنید برای عادی سازی دست درازیه میلیونیتون به ایران برای کشورتون عرضه داشتید بسیار خوب بود حیف عادتتون درگیری سر مال مردمه مانند محمود افغان
    و یک کلام در جوابه هزاران خط که فردی مثلا بنام “صبا” اینجا نوشته
    چنین افرادی با یک پرسش ساده از خودشون میتونن تمام دروغ هایی که به خورد مغز خود دادن رو هم آشکار کنند اینکه :::
    چرا اگر تهاجم ما انقدر خوب و سود آوره ایران که بیش از هر جا ریختیم سرش هیچ پیشرفتی نکرد؟
    یا چرا اگر انقدر حضورمون مانند طلا هست و سازندگی داریم همه ی کشورهای دیگر مرز باز نمیکنن بریزیم سرشون تا به این اوجِ خیالی که میگید برسن؟؟؟ و یا چرااااا عرضه نداشتیم هیچگاه کشور خودمون رو بسازیم !!! حقیقت تلخه این تهاجم میلیونی هم پذیرفته نخواهد شد و برگردانده خواهید شد… اگر شده دست به اعتراض میزنیم
    چون بهترین کشورها توان ساماندهی رو ندارن و واقعا زیانی که افغانستان و مردمش به ایران زدن هم بی ماننده و هم پنهانه و پنهان بودنش رو روزی آشکار میکنیم
    و اینکه شما که قرنهاست تو کشورتون جنگهای قومی و نژادی هست دیگه از کلمه ی بیربط نژادپرست سو استفاده نکنید برای این مسئله !!!

  4. نادر

    درود بر آقای کسایی زاده در روزگاری که قدرت ها و رسانه و خود افاغنه دست بهم دادن تا ایران از بین بره و این تهاجم پذیرفته شه شما ها دلگرمی ما هستید بیش باد افرادی همچون شما
    باید لایه های پنهان این تهاجم آشکار بشه
    جوری که این صبا افغانی که خودشو ایرانی جا زده سخن گفت یچیزی هم انگار بدهکار شدیم
    پس کاملا مشخصه حقشون همون کشورهاییه که میندازنشون رواندا
    نمیدونم کی به اینا گفته پس از جنگ شما کشور مارو ساختید؟ اگر عرضه داشتن چرا هم پیش از طالب هم اکنون کشورشون برهوته؟ با نرخ شکنی یسری کارارو از جوانانمون میگیرن و موجب شکاف طبقاتی میشن
    روسیه و هند حتی با وارد کردن دانشجوهای اینا مخالفت میکنن…
    همین رفتار لایقشونه چون اگر لطف کنی بهشون روزی ادعای خاکت رو میکنن

    خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند

  5. Kami

    لطفا نظرات کسانی مانند صبا رو ماک کنید
    بعضی مردم ساده هستن خیال میکنن یک ایرانی اینو گفته ما این جماعت رو میشناسیم در پوسته ی ایرانی کاری میکنن کم کم بهشون بگی بفرما کشورم برا تو من میرم جای دیگه

  6. علی م

    عجیب برخی ایرانیها بیگانه‌پرست و وطن فروش شدن. هشت سال هموطنان عزیزمان در خوزستان و ایلام و کرمانشاه زیر توپ و تانک دشمن بودن و هنوز هم کسی بفکر رفع مشکلاتشان و ایجاد رفاه و تلافی آن سالهای سیاه برایشان نیست و الان سینه چاک افغانها شدن و انتظار دارن بخاطر افراد قلیلی که برای ناموس خودشان و برای سوریه و اسد جنگیدن که پای داعش، خطر منطقه، به افغانستان نرسد هجوم میلیونی آنها را در ایران بپذیریم. مگر ایران کم شهید داده که همه مردم عزیزمان را مدیون فاطمیون میکنید!! مردان غیور ایران جلوی داعش ایستادگیها و ایثارها کردن و برای ناموس‌شان با افتخار جنگیدن و بسیار شهید دادیم. غیر ایرانیهایی که جنگیدن از مزایای زیادی هم برخوردار شده و حقوق مادام‌العمر دریافت میکنن که همین هم جای اشکال دارد. این موضوع دلیل سو استفاده و سرازیر شدن میلیونی افغانها به ایران نمیشه، به ایرانی که دچار مشکلات عدیده اقتصادی، تحریم و تورم است و مردم خودش در سختی بسر میبرن. ایران اصلا کشور مهاجرپذیری نیست آن هم برای بالای ۵ میلیون.
    ورود غیر قانونی مهاجرین به نوعی تهاجم و تجاوز به خاک ایران است و شکستن حرمت ایران و ایرانی و زیر پا گذاشتن قوانین ایران و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. الان زمان تصمیم از سر احساسات نیست و باید با عقل و درایت تصمیم گرفت. اولویت مردم ایران و رفع مشکلات آنهاست همانطور که حکومت افغانستان وظیفه حل مشکلات افغانها را دارد و نباید به جامعه پر مشکل ما تحمیل شوند. افغانها باید از حکومت کشور خودشان مطالبه‌گری کنند.
    ایرانی واقعی اول باید دغدغه حل مشکلات هموطنان خودش را داشته باشد که دستور دین هم همینه.

  7. علی حداد

    جناب صبا
    مگه نمیگید فاطمیون جنگیدن که داعش به خاک ایران تجاوز نکنه پس چرا الان چند میلیون افغانی غیر قانونی وارد خاک ایران شدن!! آیا این تجاوز به خاک ایران نیست؟!

  8. محمد قربانی

    درود به شرفتون ، دارن کشور و مردم ایران رو قربانی ملیونها مهاجر غیرقانونی افغان و … میکنن، این مهاجرین از اقشار سطح پایین جامعه ی افغانستانن و نه ایرانی هستن نه خودشون رو ایرانی میدونن و به شدت از ما متنفرن،کشور ما با وجود نابود شدن محیط زیست و اقتصاد و ملیونها بیکاری که داریم به هیچ عنوان توان پذیرش مهاجر نداره، این مهاجرین هم اکثرا بیسواد و بدون تخصص و سرمایه و به شدت تندرو هستن، امیدوارم حکومت به جای برخورد با بی حجابی و روزه خواری و ازار و اذیت مردم ،ملیونها مهاجر غیرقانونی رو به کشورشون برگردونه، اینکار هم سبب افزایش شانس بقای کشور و مردم میشه هم سبب کاهش بیکاری و هزینه های کشور ،مراقب باشیم افغانها با نفوذ به حکومت و مظلوم نمایی سعی در پیشبرد اهداف خود دارند ،تمام اخبار جرم و جنایتهاشون سانسور میشه ، امیدوارم مردم در مقابل این هجوم متحد بشن و حکومت سریعتر اخراجشون کنه و مرز رو ببندن

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد