یادداشت | پرونده دامگستر | سخنی به یادگار با فرماندار و اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری! - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
یادداشت | پرونده دامگستر | سخنی به یادگار با فرماندار و اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری!

پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی| یاداداشت روز| تیرماه سال ۶۹ بود که در اجرای یک طرح فرا ملی، دولت تصمیم می گیرد تا ۲۲۶ واحد دامداری با ظرفیت ۱۱۸۹۰ راس گاو را در منطقه فشافویه و به نام مجتمع دامداران فشافویه مستقر نماید.

از روز اول برخی مدیران وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیران دستگاه ها و نهادهای مختلف و حتی صدا و سیما همچون سیلی به این اراضی حمله‌ور شده و به نام دامدار این اراضی را تصاحب کرده و یا به فروش می‌رسانند و از منافع مالی آن بهره‌مند می‌شوند و یا نگه داشته تا بلکه در آینده به عنوان سرمایه، خود و فرزندانشان از آن استفاده کنند.

جناب آقای فرماندار (مهدی باب الحوائجی)، توقعی نیست که شما بتوانید در این پرونده با انبوهی از افراد ذی‌نفوذ دست به گریبان شده و حق نظام را مطالبه نمائید چرا که این کار قبلاً توسط اداره کل اطلاعات جنوب تهران علی‌رغم تمامی فشارها انجام شده و در دستگاه قضایی تعیین تکلیف خواهد شد.

اما از روی دلسوزی و بلکه اطلاعات عمومی آن جناب عرض می کنم که بر اساس تمامی دستورالعمل‌های موجود، ظرفیت یک مجتمع دامپروری حداکثر ۵ هزار راس دام در ۱۰۰ واحد دامداری می‌باشد. این دستورالعمل‌ها هر چند بعد از مصوبات سال ۷۳ که برای مجتمع دام گستر ۲۲۶ واحد دامداری تعریف نموده، ابلاغ شده لیکن به مرور و با گذشت زمان، با ملحوظ نظر قرار دادن تمامی مسائل زیست محیطی و بهداشتی تنظیم گردیده است.

و اما سخن به یادگار …

آقای فرماندار عزیز ….

شما که به دلیل قول‌های سیاسی و رضایت برخی سیاسیون به بهانه بازدید وارد مجتمع دامگستر شده و چراغ سبز ساخت و ساز نشان داده و به موجب آن مقرر می‌شود هر واحد نساخته ظرف ۶ ماه بسازد و هر چهار دیواری ولو دامداری تعریف نشود به صرف وجود گاو در آن مصون از تخریب هست، بدانید با توجه به شرایط آب و شرایط زیست محیطی و بهداشتی آن و علل مختلف دیگر، روزی خواهد آمد که مجتمع دامگستر ناگزیر به نقل مکان از محل فعلی بوده و هرگونه افزایش دامداری در این مجتمع خلاف ضوابط بوده و خطر تغییر کاربری مجتمع دام گستر را تسریع خواهد داد.

این اطلاع‌رسانی از آن جهت است که همگان بدانند که پاسخ‌گوی بی‌تدبیری امروز در آن روز، شخص جنابتان به همراه مدیران فعلی جهاد کشاورزی خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید

فیلم | قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در مجتمع «دامگستر» تحت فشارهای سیاسی

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد