افشای پرونده سلطان شهرداری تهران | 9 هزارمیلیاردتومان روی هوا؟! - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
افشای پرونده سلطان شهرداری تهران | 9 هزارمیلیاردتومان روی هوا؟!

پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی | سید هادی کسایی زاده: نام (میم- قاف) معروف به سلطان شهرداری، بیشتر در شهرداری تهران نامی شناخته شده است. او تنها فردی است که موفق شده همزمان دو پروژه عظیم شهرداری تهران را طی مدت 19سال با ارزش بیش از 9 هزار میلیارد تومان به تصرف و تملک خود درآورده و شهرداری را به انحاء مختلف بازی دهد.

پروژه اول درحوالی هتل هما تهران دارای 31 اصله درخت و جزء معبر شهری محسوب می شد که در سال 1383 مجوز ساخت پارکینگ طبقاتی عمومی به همراه واحدهای تجاری و اداری آن صادر شد. به گفته منابع موثق در شهرداری تهران، در این پروژه زمین رایگان و پروانه و جواز ساخت از سوی شهرداری تهران در گرانترین منطقه و برپا کردن ستون، دیوار و سقف از سوی میم- قاف بدون انجام مناقصه انجام شد. علیرغم مخالفت شدید شرکت مهندسین مشاور ، درختان قطع شدند و ساختمان های اطراف و میدان با کوچه شش متری مسدود شد.

مدت قرارداد ساخت دو سال بود که به دلیل عدم توان مالی سازنده هفت سال به شکل نیمه کاره به درازا کشید. شهرداری خسته و ناتوان از دسترسی به پروژه اش ، در سال 1389 ناچار به واگذاری قدرالسهم خود به قیمت کارشناسی 21 میلیارد تومان از طریق مزایده می شود اما چون ساختمان عمداً نیمه کاره رها شده بود کسی حاضر به خرید آن نمی شود. بنابراین در سال 1390 با کاهش قیمت 5 میلیارد تومانی به 8 پیمانکار شهرداری به مبلغ 16 میلیارد تومان بابت تادیه طلبشان تهاتر می شود. شریک سازنده فرصت را مناسب دیده و از استیصال 8 شرکت پیمانکار در برابر ساختمانی نیمه کار ه سوء استفاده کرده و بصورت مبایعه نامه از آنان خریداری می کند.

اما باز هم 3 سال همه را بلاتکلیف می گذارد. خلاصه طلب پیمانکاران هم مجددا از اعتبارات دیگرشهرداری پرداخت می شود. هزینه های ساخت پروژه هم عمالاً با جذب سرمایه ملی پوشان مطرح فوتبال و مولتی برندهای معروف پوشاک صرف ساخت بنا و تجهیز مغازه ها می شود.

با تکمیل و راه اندازی مغازه ها، سلطان از دور خارج می شود و شریک سازنده پس از 3 سال در سال 93 ثمن معامله را به همان مبلغ سال 90 بصورت چک های وعده دار سال 94 به شهرداری تحویل می دهد.

شهرداری نامه انتقال سند را صادرکرده و نامه صادره، به وکالت نامه سال 90 هشت شرکت سابق اشاره شده نه ایشان و حتی در پاراف معاون وقت مالی و ادار ی شهردار ی تهران ایراد اساسی ذکر شده است. نامه انتقال سند ششدانگ عرصه بصورت وکالتی، به هنگام ارائه به دفترخانه مخدوش و جعل می شود.

دفترخانه هم بدون توجه به مفاد نامه مخدوش و موضوع وکالتنامه که چیز دیگری است و مغایرت دارد اقدام به ثبت انتقال وکالتی می کند که از درجه اعتبار ساقط است و امکان فسخ واگذار ی و اقاله ملک وجود دارد.

سلطان فردای همان روز به دفترخانه دیگری مراجعه و انتقال قطعی را ثبت می نماید . یک روز بعد هم با سند بدست آورده از شهرداری ، وام از بانک در یافت می کند اما کماکان طلب شهردار ی را نمی پردازد.

پس از گذشت 2 سال و در سال 95 با پس گرفتن چک های خود، بدهی سال 90 را بدون بروزرسانی قیمت یا خسارت تاخیرتادیه با وعده واگذار ی ملک دیگری به ارزش یک دهم ملک شهردار ی بر روی کاغذ تسویه می کند و حتی 6 میلیارد تومان مابه التفاوت هم از شهردار ی دریافت می کند.

زمینی 400 متری با ابعاد هندسی عجیب و ناقص که قول ساخت 4 ماهه آن را می دهد. با این ترفند هم از سال 95 تاکنون نه تنها ریالی به شهرداری بر نمی گردد بلکه شهرداری به سازمان تامین اجتماعی هم بدهکار می شود.

ضمناً ملک دارای مشکل 32 واحد کسر پارکینگ بوده و پایان کار ندارد. در سال 1401 کارکنان دلسوز شهرداری تهران با پیگیری پرونده متوجه می شوند که ملک کماکان در ید سلطان است و در سال 99 نیز بابت مهریه همسرش که ایشان هم شهروند آمریکاست توقیف دایم می شود. این بار سلطان با جعل امضای همسر خود مبنی بر اینکه تمام مهریه اش را دریافت کرده برگ دیگر به پرونده تخلفاتش اضافه می کند.

از سوی دیگر طی این سالها 3 طبقه 1500 متری مجموعاً 4500 متر اداری ( بصورت خلاف به ساختمان اضافه می کند .) بدون تامین پارکینگ مورد نیاز و محاسبه جریمه که هم اکنون معضل و گره ترافیکی شدیدی به منطقه افزوده شده است. 1150 متر از پارکینگ منفی یک به تجاری تبدیل شده، 400 متر تجاری خالف در پشت بام ساخته شده و ساختمان 17 طبقه پله فرار ندارد.

نفس مشارکت و ساخت پارکینگ عمومی برای همگان ، به تجار ی عظیم و خصوصی تبدیل شده است . سهم شهردار ی بابت تادیه طلب پیمانکاران واگذار شده اما سر از جیب سلطان درآورده، 23 هزار متر مربع تجار ی و ادار ی و پارکینگ از قرار مترمربعی فقط ششصد هزار تومان که تنها 3 میلیارد تومان آن پرداخت شده . طبقات پارکینگ عمومی به یک شرکت بزرگ اجاره داده شده و ارزش ملک اکنون بیش از 5 هزار میلیارد تومان است.

پروژه دوم مشارکتی 320 واحدی تجاری عظیم دیگری واقع در جنب ترمینال جنوب به متراژ 31 هزار متر مربع به صورت زمین رایگان و پروانه ساخت از شهرداری به مدت 17 سال است که در اختیار دارد. بدون داشتن سرمایه اولیه که در این پروژه هم سرمایه را با فریب فوتبالیست های مطرح ملی پولش گرفته و ارزش افزوده 6 هزار میلیارد تومانی بدست آورده است.

واحدهای تجاری به افراد زیادی واگذار شده که به محض تکمیل پروژه بر سر شهرداری آوار می شوند. پروژه سالهاست که عمداً تکمیل نهایی نمی شود، قدرالسهم شهرداری را مصادره به مطلوب کرده و شهرداری تهران هم امکان ورود به ملک خود را ندارد. 129 صفحه اسناد و مدارک تخلفات گردآوری و مستند شده است .ارزش این دو ملک بیش از 9 هزارمیلیارد تومان است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد