قهرمان ایران و جهان: «کیمیا» بیشتر حاشیه دارد! - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
قهرمان ایران و جهان: «کیمیا» بیشتر حاشیه دارد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه سراسری میدان آزادی، علی رهبری‌فر جوان 30 ساله، قهرمان کاراته سبک کاتا ایران و جهان و کارشناس (کارمند) بخش فناوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران در مورد برگزاری مسابقات جهانی المپیک در رشته ورزشی خود می گوید: علی رغم حضور پر رنگ رشته کاراته در المپیک ۲۰۲۰ توکیو متاسفانه بنابر دلایل نه چندان قابل اتکا این رشته ورزشی پر طرفدار در سرتاسر جهان که همیشه به علت تعدد طرفدارانش در میان چند ورزش پر مخاطب دنیا قرار دارد بنابر دلایل داوری از حضور در المپیک پاریس بازماند اما با تلاش های فدراسیون جهانی کاراته و اصلاحات لازم امید است که این رشته به المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس راه پیدا کرده و دوباره شاهد درخشش قهرمانان ارزنده این ورزش باشیم.بنده به نوبه خود آمادگی لازم جهت حضور در این آوردگاه مهم را همواره از لحاظ آمادگی بدنی و هم از نظر فکری و تاکتیکی فراهم آورده ام و باور دارم که اگر حمایت های لازم چه از من و سایر ورزشکاران مستعد کاراته کنترلی ایران بعمل آید قطعاً ایران در این رشته همانند تکواندو که در المپیک ۲۰۲۴ پاریس درخشید می تواند حامل مدال های رنگارنگ برای کاروان ایران در میعادگاه لس آنجلس باشد.

این قهرمان ملی در ادامه گفت: گرچه نسبت به امکانات و شرایط موجود در حوزه خود رضایت خاطر ندارم اما پاداش اعطایی به ورزشکاران از سوی وزارت ورزش،کمیته ملی المپیک و فدراسیون های مربوط بالاخص برای کشتیگران به نسبت سایر کشور ها شرکت کننده المپیک در وضعیت قابل قبولی بود.

اما به هرحال یک ورزشکار قبل از هر پاداشی باید زندگی آسوده و توام با آرامش برای نیل به اهداف بلند خود داشته باشد تا بتواند در شرایط ایده آل پرچم کشور خود را بر فراز قله های افتخار به احتزار در بیاورد این حمایت ها تنها از سوی دولت و وزارت ورزش و جوانان که متصدی امور هستند میسر است و باید شرایط برای رشد یک جامعه پویا از سوی این نهاد ها فراهم گردد.

رهبری فر در مورد مسابقه کیمیا علیزاده در مقابل دختر قهرمان ایرانی و حاشیه‌های رخ داده گفت: متاسفانه طی سال های اخیر ورزشکاران به دلیل عدم توجه، نبود حمایت های لازم و مشکلات معیشتی همواره در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روزمره زندگی هستند. افرادی مثل خودم که در زمینه ورزش حرفه ای فعالیت دارند اگر از حمایت اسپانسر برخوردار نشوند مجبورند تا خود هزینه ها را تامین کنند.

به همین علت یا از ادامه مسیر بازمانده یا بازدهی آنها رو به افول می رود یا مجبور می شوند برای پرچم دیگری که حمایت های لازم از آنان را بعمل می آورند مسابقه دهند،گرچه شخصاً این مورد را حتی در بدترین شرایط ممکن خود نمی پسندم اما ورزشکاری که عمر خود را صرف کرده چه باید کند؟ نه آینده روشنی برای خود متصور است و نه می تواند چشمش را روی زحمات خود و خانواده ببندد.

ناچاراً دست به تصمیمی می زند که نه خود و نه مردم دوست دارند شاهد این وضعیت باشند. امید است مسئولان محترم به وظایف خود به نحو شایسته عمل کنند تا دیگر شاهد این ماجرا نباشیم که فرزندان ایران برای سرزمین های بیگانه پا به میدان مسابقه قراردهند.

بنده از نظر یک ورزشکار هنر های رزمی برای سرکار خانم علیزاده احترام قائلم اما روند حرفه ای ایشان را قبول ندارم، او در المپیک های اخیر یک بار برای سرزمین مادری، بار دیگر برای تیم پناهندگان و در آخر برای تیم ملی بلغارستان وارد مسابقه شده و حس می کنم بیشتر شاهد حواشی خود بوده تا دست آورد هایش، چراکه یک ورزشکار علاوه بر زندگی حرفه ای خود باید الگوی مناسبی برای جامعه خودش باشد از نظر من تصمیمات کیمیا می‌توانست بهتر از این ها باشد.

بهتر است از آقای رضا علیپور بعنوان یک سوپر ورزشکار در ایران یاد کنیم ایشان به الگوی ورزشی بی نظیر نه برای ورزشکاران ایرانی حتی برای ورزشکاران خارج از ایران تبدیل شده نه تنها به خاطر دست آوردهایش بلکه بخاطر خودباوری،ذهن برتر و سازنده و وطن پرستی.

این قهرمان ملی در مورد حضور خود در المپیک آینده گفت: تارگت ورزشی من قطعاً المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس می باشد و امید دارم با رفع موانع موجود کاراته در این رویداد مهم ورزشی حضور داشته باشد. اما در حال حاضر تمام تمرکزم بر روی مسابقات پیش رو از جمله لیگ کاراته وان است.

وی در مورد درصد بگیران و دلالان ورزشی گفت: متاسفانه بازار دلال ها هر روز گرمتر از دیروز می شود و دستشان به جاهایی می رسد که حتی گمانش را هم نمی برید، یکی از علت‌های افول ورزش ایران قطعاً حضور پر رنگ دلال ها در تمامی عرصه ها است. درصد و پاداش و … که برایشان اصلاً به حساب نمی آید گویا قبل تر و دست به نقد از جامعه متمول خود را تطمیع می کنند و اینگونه حق افراد محروم و با استعداد پایمال می شود.

در پایان برای همه جوانان و ورزشکاران عزیز آرزوی سربلندی و عاقبت بخیری دارم و امیدوارم افق روشن برای همه ما نمایان گردد تا دیگر شاهد فرار استعداد ها و نوابغ خود نباشیم تا در کنار یکدیگر ایرانی باشکوه و سرافراز بسازیم.گرچه نام ایران همیشه و همیشه در هر شرایطی چون خورشید تابان می درخشد. قطعا جایگاه ایران در المپیک ده ها برابر وضع موجود است اما باید مسئولان همت بیشتری برای کشف استعدادها و حمایت از ورزشکاران انجام دهند تا جهان را خیره به مدال های طلا کنیم.

 

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد