افغان ها «ندا شمس» را تهدید به مرگ کردند | خانم وکیل تاوان سوء مدیریت مسئولان را می دهد - میدان آزادی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
افغان ها «ندا شمس» را تهدید به مرگ کردند | خانم وکیل تاوان سوء مدیریت مسئولان را می دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی؛ سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار نوشت: ندا شمس متولد ۱۳۶۰ در تهران و تنها فرزند خانواده است که در رشته حقوق با اخذ مدرک کارشناسی در آزمون وکالت پذیرفته شد و با اخذ مدرک کارشناسی ارشد حقوق در ۲۶ سالگی در دانشگاه به تدریس قانون اساسی پرداخت. از جمله فعالیت‌های علمی ندا شمس علاوه بر تدریس در دانشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی است. او همچنین کتاب «مجموعه سوالات حقوق اساسی (کمک آموزشی دانشگاه پیام نور منطبق با کتاب دکتر منوچهر طباطبایی موتمنی)» را نگارش کرده است.

بیشتر او را به نام وکیل فائزه هاشمی رفسنجانی (فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی) می شناسند امادر کارنامه او وکالت شهرداران، استانداران و چهره های معروف سیاسی مشاهده می شود.

نداشمس که در تاریخ آتش نشانی تهران نامش بعنوان وکیل رایگان شهدای آتش نشان در حادثه پلاسکو ثبت شده عضو چندین موسسه خیریه و تشکل اجتماعی در حوزه امدادرسانی، محیط زیست و حمایت از حیوانات است.

او به تازگی در مصاحبه ای در خبرگزاری تسنیم به موضوع بحران مهاجرت غیرقانونی افغان ها پرداخت و تیتر «افغان های غیرمجاز در ایران بمب ساعتی هستند» سر فصل رسانه های داخلی و خارجی قرارگرفت. این موضع گیری موجب واکنش مهاجران افغان به ویژه طالبان و پشتون ها قرارگرفت و در اقدامی شبکه ای این وکیل را تهدید کردند.

سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار که پرونده افغان ها را در ایران بازکرده با حضور در دفتر این وکیل و دلجویی از او گفت: آنها هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند. افغان فراری در ایران منفور است و موج اخراج افغان های مهاجر بی سواد، بدون سرمایه و بدون تخصص به راه افتاده و امیدواریم دولت آینده برخلاف دولت فعلی بحران افغان ها را جدی بگیرد و با کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران در حرکت انقلابی همه آنها را از خاک ایران اخراج کند.

ندا شمس گفت: تهدیدات جدی است. حتی محل خانه و زندگی من را رصد کردند. این کار افغان عادی نیست بلکه افغان های دوره دیده نظامی و اطلاعاتی به صورت شبکه ای می توانند اینطور رصد کنند. چطور می شود در کشور عزیزم یک مهاجر غیرقانونی با تلفن همراه ایران آن هم خط ثابت اینطور تهدید کند؟

کسایی زاده روزنامه نگار گفت: بسیاری از افغان های مهاجر غیرقانونی بمب ساعتی نیستند و شما اشتباه عنوان کردید. آنها ویروس وبا، بمب اتم، نازییست و تروریست هستند. چون هم بیماری را به کشور آوردند، هم منابع ایران را غارت می کنند و هم اقدامات تروریستی و جنایات زیادی را انجام داده اند. اگر مسئولان ما بیدار بودند همانند کشورفرانسه همه را اخراج می کردند.

این روزنامه نگار اظهار کرد: وزیرکشور مسئول تمام این اتفاقات نامیمون است. و باید پاسخگو مردم باشد. چطور می شود افغان با راحتی کنار دیوار سامانه موشکی S300 ایران سبزی کاری کند؟ یا اینکه تمام زمین های اطراف پالایشگاه و حرم امام خمینی (ره) و نقاط استراتژیک را تصاحب کنند؟

مگر می شود آنقدر سهل انگار باشیم که بیش از 4000 شرکت در ایران به نام افغان ها ثبت شود و هیچ اطلاعات مالی و مراوداتی از آنها در دسترس نباشد و آنها به اسم شرکت ملک خریداری کنند؟

آنها خطر بالقوه ایران هستند باید هرچه زودتر خاک ایران را ترک کنند. ما با بحران آب و غذا و کار و محیط زیست درگیر هستیم. بحران انرژی داریم. افغان ها دارند منابع ما را نابود می کنند. این افغان ستیزی نیست بلکه دفاع از خاک و کشور و نسل ایرانی هاست. بنده سال قبل اعلام خطر کردم و نهادهای امنیتی من را تهدید کردند. حالا همه فهمیدند که کسایی زاده درست می گفت اما دیر است.

من نمی خواهم اسرار هویدا کنم که چرا افغان ها وارد شدندو چرا جلوی آنها گرفته نشد. اما امروز که فهمدید بحران رخ داده اقدام کنید. از چه می ترسید؟ مردم پشت شما هستند. اگر غفلت کنید مجبورهستید نوه های افغان خود را بزرگ کنید.

در این جلسه چند فاجعه دیگر از نفوذ افغان ها بحث و بررسی شد که به زودی رسما منتشر می شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد